کد خبر: دانش-آشتيانيتوسعه-مدارس-و-مراكز-غيردو
۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۴۸

وزيرآموزش و پرورش در ديدار اعضاي شوراي مركزي هماهنگي موسسان مدارس و مراكز غيردولتي توسعه مدارس و مراكز غيردولتي را از عوامل مدارس دولتي دانست.

به گزارش  خبرگزاري سلامت به نقل از مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش،  فخرالدين دانش آشتياني درديدار اعضاي شوراي مركزي هماهنگي موسسان مدارس و مراكز غيردولتي كه درساختمان شهيد رجايي برگزارشد، گفت: موسسان مراكز و مدارس غيردولتي افراد فرهيخته اي هستندكه اموال خود را در بهترين جا ي ممكن هزينه مي كنند .

وي افزود: رويكرد من حمايت همه جانبه از مدارس و مراكز غيردولتي است زيراآموزش و پرورش به تنهايي نمي تواند بارسنگين تعليم و تربيت را به دوش بكشد بنابراين از كساني كه در فرآيند تعليم و تربيت گام برمي دارند استقبال مي كنم .

دكتر دانش آشتياني تصريح كرد: علاقه به همكاري با آموزش و پرورش دركشور ما بيشتر از سايركشورهاست و مردم فهيم ايران حاضرند رفاهيات خود را كاهش دهند و درعوض به تعليم و تعلم بپردازند .

وزيرآموزش و پروش خاطر نشان كرد: كسي كه در بخش مراكز و مدارس غيردولتي سرمايه گذاري مي كند حتي اگر قصد سودآوري هم داشته باشد با ارائه خدمات فرهنگي و آموزشي به جامعه،كار بسيار ارزشمندوخداپسندانه را انجام داده است .

وي افزود: تنهاعشق به تعليم و تربيت است كه باعث شده برخي از افراد در اين مراكز ومدارس  هزينه كنند وگرنه افراد مي توانستند اين سرمايه گذاري را درجاهايی انجام دهندکه سود بيشتری عايد شان شود .

عضوكابينه تدبيرو اميد گفت: وجود برخي نگاه ها به مراكز و مدارس غيردولتي باعث شده تا در برخي جاها همكاري مناسبي صورت نگيردكه اين امر نيازمند تغيير نگاه و توجيه افراد مخالف هست .

دانش آشتياني تقويت مدارس ومراكز غيردولتي را از رويكردهاي خود دانست و افزود: تبصره اي در بودجه 96 گنجانده ايم كه طبق آن آموزش و پرورش مي تواند10 درصد از خدمات آموزشی را به بخش خصوصي محول كند.

وزيرآموزش و پرورش خاطر نشان كرد: انتظار مي رود در اجراي رويكردهاي جديد آموزش و پرورش مدارس و مراكز غيردولتي پيشرو و الگو باشند و موضوع آموزش مهارت هاي زندگي دراين مدارس و مراكز پيگيري شود .

دانش آشتياني طرح خريد خدمات آموزشي را از طرح هاي بسيار خوب و موفق دانست و افزود: مدارس و مراكز غيردولتي باید تلاش كنند در مناطق محروم و دور افتاده به صورت تجميعي دانش آموزان را پوشش دهد .

وي درخصوص مراكز علمي آزاد گفت: بحث هايي خواهيم داشت تا درآينده بتوانيم در چارچوب قانون از اين مراكز در بخش هاي فني و حرفه اي استفاده كنيم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha