کد خبر: دانستنی-هایی-درباره-عفونت-ادراری
۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵

رییس مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به بیان نکات مهمی درباره عفونت های ادراری پرداخت.

دکتر سید جلیل حسینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: فونت ادرار به دلیل این که در سیستم مثانه، هالب و کلیه است در مجرا وجود ندارد، اما اگر این عفونت به داخل بافت زایا (بیضه) برود و موجب التهاب و ورم بافت شود موجب کاهش نطفه خواهد شد.

وی با اشاره به این که عفونت ادراری را باید از بحث ناباروری جدا کرد، ادامه داد: البته در سنین بالا بزرگ شدن پروستات می تواند موجب ایجاد عفونت ادراری شود.

جراح کلیه و مجاری ادرار تصریح کرد: تکرر، سوزش، دردهای شدید هنگام تخلیه ادرار و درد زیر شکم از مهم ترین علائم عفونت های ادراری به شمار می رود.

وی همچنین افزود: عمده عفونت های ادراری عفونت های مثانه است که اگر به کلیه ها بزند تب و لرز، تهوع، استفراغ و دردهای شدید کلیوی را هم می تواند داشته باشد که به آن عفونت کلیوی گفته می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی متذکر شد: تا زمانی که عفونت در مثانه باشد درمان های بسیار ساده ای دارد، درمان های آن تجوی آنتی بیوتیک های 3 روزه است؛ حال آن که درمان های عفونت کلیوی تجویز آنتی بیوتیک به مدت یک هفته است.

 

کد خبرنگار: 410100

 

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha