کد خبر: دانستنی-هایی-درباره-سوزاک-چه-افرادی-در
۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۰۲
دانستنی هایی درباره سوزاک/ چه افرادی در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند؟

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری بیماری های بسیاری از جمله هپاتیتB، ویروسHIV، تبخال و زگیل تناسلی،سوزاک، سیفلیس و... را از راه جنسی قابل انتقال دانست و درباره بیماری سوزاک به بیان نکاتی پرداخت.

 

دکتر محبوبه حاجی عبدالباقی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهارداشت: قدرت انتقال بیماری سوزاک از راه تماس جنسی بسیار زیاد است، گاهی امکان دارد فرد مبتلا به این بیماری علامتی نداشته باشد که این امر بیشتر در خانم ها صدق می کند و منجر به انتقال آن به شریک جنسی اشان می شود.

وی هشدار داد: سوزاک در مردان منجر به بروز چسبندگی مجرا و در خانم ها عفونت لگن و چسبندگی لوله های رحم شود و در هر دو منجر به نازایی و عقیمی شود.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر سوزاک می تواند بیشتر در خانم ها عفونت ایجاد کند و مفاصل،خون، کبد و قلب را درگیر و ایجاد عوارض کند.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری توصیه کرد: بنابراین در صورتی که مردان دچار سوزش و ترشحات چرکی از مجرای ادرار شدند برای آغاز درمان و گرفتن آنتی بیوتیک مناسب سریع به پزشک مراجعه نمایند و نکته بسیار مهم آن که به هیچ عنوان نباید خودسرانه و بنا بر تجویز دیگران برای درمان اقدام کرد.

وی اذعان داشت: خانم ها امکان دارد در پی ابتلا به سوزاک سوزش نداشته باشند اما دارای ترشحات غیر عادی باشند که باید سریع به پزشک مراجعه شود تا از بروز عوارض بعدی نظیر عفونت لگن و لوله های رحم جلوگیری به عمل آید.

حاجی عبدالباقی تأکید کرد: نکته مهم آن که در طول زمانی که بیماری فرد تشخیص داده شد باید از برقرای آمیزش پرهیز شود و برای در امان ماندن از بیماری سوزاک به مسأله برقراری رابطه جنسی با افراد ناشناخته توجه کافی داشته باشد تا در صورت برقرای رابطه با استفاده از کاندوم محافظت شده باشد.

 

چه افرادی در معرض ابتلا به سوزاک قرار دارند؟

وی در پاسخ به این سوال که چه افرادی بیشتر در معرض ابتلا به سوزاک قرار دارند؛ گفت: بیشتر افرادی که رفتارهای نا به هنجار و پرخطر جنسی را با افراد ناشناس به صورت محافظت نشده و بدون کاندوم تجربه کرده اند در معرض ابتلا به سوزاک قرار دارند ضمن این که باید دانست سوزاک درمان قطی دارد.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha