کد خبر: خدمت-در-حوزه-سلامت-از-جمله-با-ارزش-ترین
۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۳۹

معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزیر بهداشت، خدمت و فعالیت در حوزه سلامت را از باارزش ترین و جلیل ترین حوزه های کاری عنوان کرد.


به گزارش خبرگزاري سلامت مهندس طاهر موهبتی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به ارزش والای ارائه خدمت به مردم اظهار داشت: سلامت یکی از اولویت های تمام جوامع بشری است.
وی با اشاره به سیاست های کلی سلامت ، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و نیز اصول متعددی که در قانون اساسی در خصوص "همگانی بودن حق سلامت" آمده است، ابراز امیدواری کرد که جامعه ای برخوردار از سلامت، رفاه، تامین اجتماعی و امنیت غذا بر اساس سند چشم انداز توسعه 1404 تحقق یابد.
مهندس موهبتی تصریح کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در زمینه های جذب اعتبار، هتلینگ، تعداد پزشک مقیم،کاهش هزینههای درمانی مردم ، پوشش بیمه سلامت تحولاتی با رشد 60 درصد داشته ایم.
مهندس موهبتی در ادامه از زحمات و تلاش های دکتر محمد حسین اعرابی رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی کاشان که منشا اثر و خدمت بوده اند و سالهای پر استرسی را پشت سر گذاشته اند تشکر کرد و برایشان آرزوی سربلندی، توفیق و موفقیت کرد و نیز برای دکتر ابراهیم کوچکی سرپرست جدید دانشگاه به دلیل قبول کردن این مسئولیت خطیر آرزوی موفقیت کرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان، نیز در این مراسم از تلاش ها و زحمات مدیران، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه و مسئولین شهری و وزارت متبوع از جمله دکتر اعرابی تقدیر و تشکر کرد و خواستار حمایت و مشارکت تمامی این عزیزان در راستای ارتقای سلامت مردم منطقه شد.
دکتر ابراهیم کوچکی، به اقدامات خیرین سلامت در این منطقه اشاره کرد و خواستار حمایت و کمک خیرین سلامت و مسئولین شهری در توسعه دانشگاه به ویژه در جهت ادامه فعالیت دانشکده دندان پزشکی و احداث دانشکده دارو سازی شد.
وی، کمبود متوسط تخت بیمارستانی را یکی از معضلات کاشان دانست و تصریح کرد: بیمارستان های کاشان به دلیل پوشش بیماران شهرستان های همجوار از جمله نطنز، بادرود، اردستان، دلیجان ، محلات و بعضا نایین از نظر خدمات سلامت به ویژه تخت بیمارستانی نیازمند حمایت بیشتر مسئولین وزارت بهداشت و شهرستان می باشد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان، توسعه فضای فیزیکی بیمارستان ها را اولویت های مهم منطقه بیان کرد و شروع و راه اندازی بیمارستان 280 تخت خوابی کاشان را از ضرورت های شهر برشمرد.
دکتر کوچکی، در پایان گزارش مبسوطی از تعداد دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه را ارایه داد و خدمات انجام شده در دانشگاه را مرهون تلاش و زحمات تمامی مدیران و کارکنان دانشگاه در حوزه های مختلف عنوان کرد.
این گزارش حاکیست: در این مراسم متن ابلاغ دکتر کوچکی از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرائت و همچنین حکم سرپرستی توسط مهندس طاهر موهبتی معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزیر بهداشت ارایه شد.
در پایان این مراسم با اهداء لوح تقدیر از زحمات دکتر محمد حسین اعرابی قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha