کد خبر: خدمات-پایه-سلامت-در-حوزه-بهداشت-به-طور-ر
۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۳۱

دکتر هاشمی گفت: امیدواریم با کمک هایی که در آینده از سوی سازمان های بین المللی به ایران می شود، شاهد بهبود شرایط پناهندگان افغانی به ویژه در حوزه سلامت باشیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت صبح امروز در حاشیه دیدار کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: از چندین دهه پیش تا کنون، 3 میلیون نفر از اتباع افغانستانی مهمان ایران هستند و به میزبانی آنها افتخار می کنیم زیرا افاغنه، کمترین نقش را در پناهندگی داشته اند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: قدرت های بین المللی باعث تحمیل چنین شرایط پیچیده و دشواری در منطقه ما به ویژه در کشورهای افغانستان، عراق، سوریه، یمن، تونس و لیبی شده اند و امیدواریم که با دریافت کمک های بیشتر از سازمان های بین المللی، بتوانیم هزینه های ارائه خدمات بهتر را برای پناهندگان فراهم کنیم.

دکتر هاشمی با اشاره به حضور 3میلیون پناهنده افغانی در ایران گفت: یک میلیون نفر از آنها به طور قانونی در ایران زندگی می کنند و امیدواریم بتوانیم در آِینده ای نزدیک، هزینه های مربوط به خدمات سلامت این تعداد اتباع قانونی را با کمک سازمان های بین المللی تامین کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ظاهرا مشکلات پناهندگان قانونی افغانستانی در حوزه آموزش و پرورش برطرف شده است، گفت: از سالیان گذشته و در حوزه بهداشت برای تمامی 3میلیون نفر پناهنده افغانی، خدمات پایه سلامت مانند واکسیناسیون و دریافت خدمات مادر و کودک به صورت رایگان ارائه می شود.

دکتر هاشمی به مشکلات پناهندگان افغانی در حوزه درمان در ایران اشاره کرد و گفت: هزینه های برای آنها زیاد است و بیمه نیز حمایتی از آنها نمی کند که در این زمینه با کمک وزارتخانه های کشور و رفاه طرحی را تدوین کرده ایم و امیدواریم با کمک دو شریک دیگر ما یعنی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و همچنین خود اتباع افغانستانی، بتوانیم برای آنها نیز خدماتی مشابه مردم ایران، ارائه دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha