کد خبر: حمایت-از-500-طرح-پژوهشی-در-حوزه-آموزش-پزشک
۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۰۷
به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، دکتر عباسپور ضمن بیان اینکه با آغاز دولت یازدهم برنامه تحول نظام سلامت طراحی و اجرا شد و در نهایت به تحول در آموزش علوم پزشکی هم رسید، اظهار کرد: اجرای تحول در درمان،بهداشت و سایر حیطه‌های خدمات نیاز به تربیت نیروی انسانی دارد و متولی تامین نیروی انسانی حوزه سلامت نیز معاونت آموزشی وزارت  بهداشت است که از همان ابتدا اقدام در این زمینه را آغاز کرد. رییس ستاد تحول و نو آوری در آموزش علوم پزشکی افزود: هم زمان با تدوین و طراحی سند تحول آموزش پزشکی در حدود یک سال و نیم پیش، ستاد تحول و نو آوری در آموزش علوم پزشکی در وزارت بهداشت شکل گرفت که پایش و ارزیابی و مسائل مربوط به این برنامه را به عهده بگیرد و برنامه ها را در قالب 12 بسته تحولی تدوین کرد که این بسته‌ها در قالب ماموریت‌هایی به دانشگاه‌ها واسپاری شد که برای اجرا در مناطق آمایشی و دانشگاه‌ها ابلاغ شد. وی با اشاره به اینکه نتایج این برنامه، تحول درکوتاه مدت نتایج بسیار خوبی بود و هر چند که تحولات آموزشی معمولا تحولات دیر بازدهی هستند اما این برنامه‌ها تا حدودی در این مدت کوتاه نتایج خود را نشان داده‌اند و دستاوردهای قابل توجهی حاصل شده است که از جمله آنها می‌توان به راه‌اندازی مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی به عنوان مرکزی برای هدایت و حمایت طرح‌های آموزش پزشکی اشاره کرد. عباس پور ادامه داد: مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی حمایت می‌کند از دانشگاه‌هایی که فعالیت‌های کاربردی آموزشی خود را سازماندهی کنند تا شاید در نهایت بتوان ارتقاء کیفی آموزش را دنبال کنند. رییس ستاد تحول و نو آوری در آموزش علوم پزشکی با بیان اینکه طرح های پژوهشی در حوزه آموزش عمدتا نیاز به حمایت مالی دارند، اظهار کرد: مرکز ملی تحقیقات آموزش پزشکی، مرکز حمایتی است و با گرنت های پژوهشی از این طرح ها حمایت می‌کند و در حال حاضر حدود 150 طرح از 500 طرحی که در سال 96 ارائه شده در مرحله عقد قرارداد هستند تا بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند. دکتر عباسپور همچنین از راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی مجازی به عنوان دستاورد مهم سندتحول آموزش در علوم پزشکی نام برد و گفت: در سال های گذشته این که یک مجموعه منسجم و متمرکزی روی بحث آموزش مجازی پزشکی کار کند بیشتر شبیه یک آرزو بود، که در این دوره این اتفاق افتاد و دانشگاه علوم پزشکی مجازی نیز در مدت راه‌اندازی خود بسیار موفق عمل کرده است. موضوع دیگر بحث سند آمایش بود که در این دوره مصوب شد و فعالیت های حوزه آموزش به نوعی در قالب آمایش سرزمینی سازماندهی شد و امروز می‌بینیم که در همه مناطق آمایشی  مراکز آزمون و مراکز آموزش مهارت‌های بالینی راه اندازی شده است و حتی مراکز آموزش مجازی در مناطق آمایشی به نوعی سازماندهی شده‌اند و اینها همه دستاورهای خوبی به شمار می‌رود.(ایسنا)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha