کد خبر: حمایت-از-درمان-ناباروری-باید-به-تصویب-ش
۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۲۲

 

تا زمانی که شورای عالی بیمه حمایت از درمان ناباروری را تصویب نکند، نمی‌توان از سازمان‌های بیمه‌گر انتظار چندانی داشت. البته دولت در قالب طرح تحول سلامت حمایت‌هایی را برای حمایت از زوج‌های نابارور اجرایی کرده است.

دکتر حمید گواربی رییس پژوهشگاه رویان، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اذعان داشت: درمان ناباروری از 25 سال پیش در کشور آغاز شد و طی این مدت پیشرفت‌های قابل توجهی حاصل شده است.

گواربی با اشاره به وجود بیش از 70 مرکز درمان ناباروری خصوصی و دولتی گفت: در گذشته ناگزیر به اعزام بیماران به خارج از کشور بودیم؛ اما پیشرفت‌های حاصل شده در درمان ناباروری در داخل کشور ما را از اعزام بیمار بی‌نیاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مراجعین بسیاری از سایر کشورها برای درمان ناباروری به ایران سفر می‌کنند؛ چرا که ما تنها به درمان توجه نداشتیم، بلکه پژوهش‌های متعددی مرتبط با باروری انجام شد.

رییس پژوهشگاه رویان در رابطه با هزینه‌های درمان ناباروری تصریح کرد: با در نظر گرفتن خدماتی که در پروسه این درمان ارائه می‌شود، هزینه‌ها مناسب است؛ اما بسیاری توان پرداخت آن را ندارند.

گورابی با بیان این که منابع مالی حاکم موجب شده است تا حمایت بیمه‌ها از درمان ناباروری کامل نباشد، متذکر شد: تا همین چند وقت پیش سازمان‌های بیمه‌گر این درمان را لوکس تلقی می‌کردند که البته این نگرش با تلاش مسؤلین تا حدودی تغییر کرده است.

وی اذعان داشت: تا زمانی که شورای عالی بیمه حمایت از درمان ناباروری را تصویب نکند، نمی‌توان از سازمان‌های بیمه‌گر انتظار چندانی داشت. البته دولت در قالب طرح تحول سلامت حمایت‌هایی را برای حمایت از زوج‌های نابارور اجرایی کرده است.

رییس پژوهشگاه رویان در پایان بیشترین روش مورد استفاده در درمان ناباروری را میکرواینجکشن دانست.

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha