کد خبر: حضور-۲۰۲۰-متخصص-قلب-در-کشور-و-مناطق-محرو
۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۱

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: طی سال های 2000 تا 2013 وضعیت مرگ و میرها تفاوت عمده ای نسبت به قبل داشته است و مرگ و میرها در ایران از ۴۰ سال اول زندگی به ۴۰ سال دوم منتقل شده است که نشان دهنده این است که در پیشگیری از مرگ‌های زودرس موفق عمل کرده ایم.
به گزارش  خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر محمد آقاجانی با بیان این که بیش از سه چهارم مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در کشورهای با درآمد پایین یا متوسط رخ می‌دهد، گفت: ۵۴ درصد از مرگ و میرهای منطقه مدیترانه شرقی مربوط به بیماری‌های غیر واگیر است.
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به این که در کشور سکته قلبی با میزان ۱۳.۷ درصد اولین علت مرگ و میر است، افزود: بیماری‌های مغزی با ۹.۳۳ درصد و حوادث ترافیکی با ۷.۳۷ درصد دومین و سومین علت مرگ و میر در کشور هستند.

دکتر آقاجانی هدف اصلی در حوزه بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش ۲۵ درصدی مرگ‌های مرتبط با عروق کرونر تا سال ۲۰۲۵ بیان کرد و گفت: ارائه دارو و مشاوره‌های پزشکی به حداقل ۷۰ درصد افراد واجد شرایط، دسترسی ۸۰ درصدی به داروها و تکنولوژی‌های مرتبط با بیماری‌های قلبی و عروقی، توانمندسازی مردم و جامعه در زمینه این بیماری‌ها و بهبود پوشش خدمات پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی از اهداف دیگر ما در حوزه بیماری های قلبی و عروقی است.


معاون درمان وزیر بهداشت در ادامه تدوین شناسنامه خدمات مدیریت سکته حاد قلبی را یکی از اقدامات انجام شده در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در زمینه پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی بیان کرد و افزود: توسعه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی با حضور ۲۰۰۰ آمبولانس زمینی، تعیین ۳۱ بیمارستان برای انجام بهترین درمان در سکته‌های حاد قلبی، دسترسی به داروهای نوترکیب سکته قلبی و پوشش بیمه‌ای آنها، ایجاد سامانه ثبت سکته‌های قلبی و تعیین میزان ریسک مردم در سکته‌های قلبی در قالب شبکه بهداشت از دیگر اقدامات وزارت بهداشت در این زمینه بوده است.
دکتر آقاجانی به حضور ۲۰۲۰ متخصص قلب در کشور و در مناطق محروم اشاره کرد و افزود: سالانه ۱۵۰ نفر به این مجموعه اضافه می‌شود. ۲۱۶ بخش آنژیوگرافی در کشور با ۲۳۳ دستگاه داریم و در عین حال بیش از ۵۰۰۰ تخت مراقبت‌های ویژه قلبی در کشور وجود دارد که بیش از ۳۰۰۰ تخت در بیمارستان‌های دانشگاهی قرار دارند. در عین حال از دیگر اقدامات وزارت بهداشت بحث حفاظت مالی از مردم در برابر هزینه‌های بیماری‌های قلبی و عروقی بوده که به حدود پنج درصد از کل هزینه برای بیماران کاهش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha