کد خبر: حدود-۲۴۰۰-آمبولانس-به-ناوگان-اورژانس-ا
۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۱۴

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بیش از 3هزار پرواز برای نجات جان حدود 5هزار نفر  توسط اورژانس هوایی کشور انجام شده است

 

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از وبدا  دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در مراسم چهل و یکمین سالروز تاسیس اورژانس کشور با تبریک این روز به تمام دست اندرکاران اورژانس پیش بیمارستانی کشور گفت:  ارزش خدمات اورژانس بر هیچکس پوشیده نیست و شما خط مقدم ارایه خدمات به مردم هستید و واقعیت این است که قضاوت مردم نسبت به نظام سلامت را تا حد زیادی عملکرد اورژانس شکل می دهد.

دکتر آقاجانی یادآور شد: همکاران اورژانس ما با کمترین توقع و کمترین حاشیه سازی در این سال ها با وجود تمام مشکلات به ارایه خدمت پرداخته اند و در سال های اخیر در جریان طرح تحول سلامت برگ زرینی را رقم زدند.

وی فضاهای اقامتی، تعداد آمبولانس ها، کمبود نیروی انسانی، تجهیزات و ابزار ارتباطی را از مهمترین مسایل مربوط به اورژانس دانست و گفت: در حال حاضر ۱۳۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان افزوده شده، ۳۰۰ دستگاه آمبولانس نیز در گمرک است و با توجه به آمبولانس های در حال تولید در کشور، حدود ۲۴۰۰ دستگاه در حال اضافه شدن به ناوگان ۳۰۰۰ آمبولانسی اورژانس است.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: با تلاش های انجام گرفته از سوی دکتر هاشمی بیش از 3800 مجوز استخدام برای اورژانس پیش بیمارستانی دریافت کرده ایم که با توجه به قوانین استخدامی کشور کار بسیار بزرگی است.

وی با اشاره به وجود ۳۸۰ کانکس اورژانس که عمدتا در جاده ها قرار دارند و شرایط مناسبی ندارند خاطرنشان کرد: در بودجه ۹۶ حدود ۷۶ میلیارد در نظر گرفته شده که برای تبدیل این کانکس ها به پایگاه های ثابت صرف خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تجهیز برخی از مراکز اورژانس به سیستم ارتباطی دیجیتال گفت: در تلاش هستیم که سیستم های ارتباطی در سراسر کشور به روز شود.

دکتر آقاجانی درباره فعالیت اورژانس هوایی کشور نیز گفت: ما در گذشته اورژانس هوایی محدودی داشتیم که در این سال ها گسترش پیدا کرده و در حال حاضر با تعداد ۲۱ پایگاه در حال ارایه خدمت به هموطنان هستیم و در این مدت با انجام بیش از 3هزار پرواز، جان بیش از 5هزار نفر از هموطنان از مرگ نجات پیدا کرده است.

معاون درمان وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای اورژانس اشاره کرد و گفت: مرکز اورژانس کشور طی ده ساله ۸۴ تا ۹۴ حدود ۳۰۰ درصد رشد ماموریت داشته است؛ همچنین آمار نشان می دهد که در همین دهه آمار تلفات این مرکز از یک فوت به ازای هر ۱۰ مجروح به یک فوت به ازای هر  ۱۹ نفر کاهش یافته که قابل تقدیر است.

دکتر آقاجانی در پایان به مناسبت سالروز تاسیس اورژانس به دست اندرکاران این مرکز مژده داد که با تلاش های انجام شده توسط وزیر بهداشت، برای خدمات اورژانس نیز کارانه در نظر گرفته خواهد شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha