کد خبر: حجتی-مجمع-ملی-سازمان-های-مردم-نهاد-جوا
۲۲ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۲۵

مدیر کل مشارکت های اجتماعی سازمانهای مردم نهاد وزارت ورزش وجوانان گفت : مجامع سمن ها یکی از اشکال توانمند سازی سازمهای مردم نهاد هستند که می توانند با افزایش قدرت تاثیر گذاری، آنها را در فرایند تصمیم سازی سهیم و دخیل کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت رضا حجتی  در خصوص روند شکل گیری مجامع استانی اظهار داشت:ما به کلیه سازمان های مردم نهاد جوانان سراسر کشور در رابطه با برگزاری کارگاه های دانش افزایی و ارتقا مهارت ویژه اعضای سمن ها فراخوان دادیم.


اودر ادامه سخنانش با توضیح این مطلب که مجامع سازمانهای مردم نهاد، یکی از اشکال توانمند سازی سمن ها هستند گفت : قدرت تاثیر گذاری شان ، آنها را در فرایند تصمیم سازی سهیم و دخیل می کنند .
مدیر کل مشارکت های اجتماعی سازمانهای مردم نهاد وزارت ورزش وجوانان با اشاره به این موضوع که این مجامع در واقع نمایندگان سمنها در استانها و سپس در سطح ملی هستند افزود : مجامع استانی سازمانهای مردم نهاد بر حسب تعداد سازمانهای مردم نهاد استان از هفت نفر تا یازده نفرمتفاوت است.
وی توضیح داد : به این ترتیب استانهایی که زیر پنجاه نفر سمن دارند هقت نفر، آن استانهای که بین هفتاد تا صدنفر سازمان مردم نهاد جوانان دارند نه نفر و و از صد سمن مربوط به جوانان به بالا یازده نفر نماینده در مجامع می توانند داشته باشند .


حجتی با اعلام این مطلب که امیدواریم انتخابات مجامع تا آخر بهمن ماه برگزار شود، تاکید کرد : در تلاش هستیم براساس زمان بندی بتوانیم نخستین جلسه مجمع ملی سازمانهای مردم نهاد را اسفند ماه برگزارکنیم .
او در پاسخ به این سوال که روند برگزار ی انتخابات چگونه خواهد بود، توضیح داد : از هر سازمان مردم نهاد جوانان ، به صورت مساوی دو نفرحق رای دارد ، همچنین، نمایندگانی از بین همین سازمانهای مردم نهاد برای انتخابات مجمع، معرفی می شوند تا با رای اکثریت انتخاب شوند .


مدیر کل مشارکت های اجتماعی سازمانهای مردم نهاد وزارت ورزش وجوانان با تشریح این موضوع که مجامع یک تشکبلات عمومی است نه دولتی و ما برنامه ای برای آنها نداریم افزود : این سازمانها ابتدا خودشان باید اساسنامه تدوین کنند سپس اساسنامه های شان توسط مراجع ذی ربط تصویب شود در مرحله بعد انتخابات شورای مرکزی انجام می شود و طبق اساسنامه کارهای شان را انجام می دهند ونقش ما در این بین تنها حامی و نظارت کننده است .


او با مهم خواندن مقوله توانمند سازی و دانش افزایی توضیح داد: توانمندی سازی یک مربع است با چهار ضلع ، یکی دانش افزایی وارتقاء مهارت است که از طریق کارگاه ها پیش می رود، ضلع بعدی تمرین و ممارست از طریق حمایت از طرح ها است ، سوم تبادل ، تعامل و هم افزایی از طریق کارگروه های تخصصی انجام می شود چهارم قدرت تاثیر گذاری است که این مجمع چهارمین بعد را فعال می سازد یعنی مشارکت موثر در فراینده تاثیر گذاری یا افزایش قدرت تاثیر گذاری.


مدیر کل مشارکت های اجتماعی سازمانهای مردم نهاد وزارت ورزش وجوانان گفت : جوانان عضو ستادهای ساماندهی شهرستانی و استانی را از این پس همین مجامع استانی انتخاب می کنند. پیش از این انتخا این اعضای جوان دمکراتیک نبود وسلیقه ای انجام می شد و عملا مدیران کل استانها دراین خصوص اقدام می کردند، ولی با این شرایط ، این انتخاب مکانیسم دارد و ستادهای ساماندهی امور جوانان استانی و شهرستانی می توانند از نمایندگان مجامع استفاده کنند .

حجتی در پاسخ به این سوال که برای توانمندسازی سمن های جوانان چقدر از طرحهای آنها حمایت می کنید، افزود :امسال بالای سه میلیارد تومان (تا پایان سال 95) برای طرح های سازمانهای مردم نهاد بودجه تعریف شده است .
او تصریح کرد : از طرح های سازمانهای مردم نهاد برای هر طرح تا هفت میلیون تومان حمایت می کنیم ، البته این مبلغ یک سوم هزینه یک طرح است مثلا اگر هزینه طرح بیست و یک میلیون باشد ما تا هفت میلیون تامین می کنیم .
وی در پایان تاکید کرد :امسال حدود 500 هزار نفر/ ساعت کارگاه در سراسر کشور برگزار کرده و تا پایان سال اجرا خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha