کد خبر: حادثه-معدن-آزادشهر،-ضرورت-پرداختن-به-م
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۱۶

معاون اجتماعی وزارت بهداشت در پیامی جان باختن تعدادی از کارگران زحمت کش و شریف معدن در حادثه معدن زغال سنگ آزادشهر را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری سلامت دکتر ایازی در این پیام با بیان این که اگر چه چنین اتفاقاتی در هر کجای جهان و به دلایل گوناگون رخ می دهد، افزوده است، این پیش آمد و وقایعی از این دست، بار دیگر، تاکیدی بر ضرورت پرداختن به مولفه اجتماعی موثر بر سلامت را بر همه ما گوش زد می کند.

متن کامل این پیام تسلیت به شرح زیر است:

"بازگشت همه به سوی اوست"

اگر چه آگاهیم که در هر زمان و مکان، مرگ می تواند به سراغمان بیاید و از آن گریزی نیست، اما کیفیت و چگونگی آن برای جامعه و بازماندگان بسیار درخور توجه و مهم است.

متاسفانه تعداد از هم میهنان زحمت کش و کارگران شریف معدن در استان گلستان، در حادثه معدن زغال سنگ آزادشهر جان خود را از دست دادند.

اگر چه چنین اتفاقاتی در هر کجای جهان و به دلایل گوناگون رخ می دهد، این پیش آمد و وقایعی از این دست، بار دیگر، تاکیدی بر ضرورت پرداختن به مولفه اجتماعی موثر بر سلامت را بر همه ما گوش زد می کند.

چنان که بارها و پیش از این نیز گفته ایم، بیشینه ۲۵ درصد سلامت مردم در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نهادهای تابعه آن قرار دارد و قسمت اعظم مسایلی که با سلامت و زندگی سالم و جان مردم سر و کار دارد، خارج از حدود اختیارات و امکانات مدیریتی آن است.

تاکید رویکرد سلامت جامعه محور، پرداختن به مشارکت اجتماعی در همه حوزه های مرتبط با سلامت و امنیت جان یکان یکان مردم، مبتنی بر مشارکت همگانی دستگاه های مختلف و به ویژه مردم است تا با امید به خداوند بزرگ، دیگر شاهد ناگواری هایی چون ریزش معدن آزادشهر یا خیل حوادث جاده ای نباشیم و هزینه های گزاف معنوی و مادی بر سلامت تن و روان جامعه تحمیل نشود.

این جانب، جان باختن، تعدادی از کارگران ارزشمند کشور را به هم میهنان شریف، به ویژه بازماندگان، جامعه کارگران معدن و مردم بزرگوار استان گلستان تسلیت می گویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha