کد خبر: جوانان-ایران-نایب-قهرمان-آسیا-شدند
۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۲۰

تیم ملی والیبال جوانان ایران در هشتمین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی آسیا برابر چین شکست خورد و نایب قهرمان شد.

به گزارش  خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال جوانان ایران در هشتمین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی آسیا از ساعت 17:30 به وقت محلی به مصاف چین رفت و با نتیجه 3 بر 2 و با امتیازهای 25 بر 27، 25 بر 21، 29 بر31، 25 بر 18 و 15 بر 13 مغلوب شد. این در حالی است که پیش از این شاگردان عطایی جواز حضور در مسابقات جهانی که به میزبانی جمهوری چک برگزار خواهد شد را کسب کرده بودند. بهروز عطایی برای شروع این مسابقه جواد کریمی، اسماعیل طالبی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، طیب عینی، علی اصغر مجرد و رسول آقچه لی  را روانه میدان کرد. داورانی از استرالیا و چین تایپه قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.

ایران بازی را بهتر آغاز کرد و توانست از همان ابتدا اختلاف ایده آلی با حریف ایجاد کند و در امتیاز 8 بر 5 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. چینی ها پس از وقت استراحت توانستند از ایران پیش بیافتند و نتیجه بازی 9 بر 8 شد، اما شاگردان عطایی دست از تلاش برنداشتند و در امتیاز 11 بازی را به تساوی کشاندند. وقت استراحت فنی دوم زمانی اعلام شد که نتیجه بازی 16 بر 14 به سود چینی ها بود. آنها در توپ گیری عقب زمین عملکرد خوبی داشتند، ضمن اینکه دفاع روی تور آنها هم توانست بارها مهاجمان ایران را با مشکل روبرو کند. در امتیاز 18 بر 16 اکبر ولایی جایگزین امیرحسین اسفندیار شد. بازی در امتیاز 20 بازهم به تساوی کشیده شد تا این بار سرمربی چینی ها درخواست وقت استراحت کند. پس از این وقت استراحت شاگردان عطایی توانستند با نتیجه 23 بر 21 از حریف پیش بیافتند تا بازهم چینی ها درخواست وقت استراحت کنند، اما پس از آن بازهم بازی در امتیاز 23 مساوی شد. خوش شانسی چینی ها در سرویس موجب شد تا آنها به کمک تور امتیاز 24 را هم کسب کنند. این ست با نتیجه 27 بر 25 به سود چین تمام شد.

با شروع ست دوم اکبر ولایی در ترکیب قرار گرفت. در این ست هم وقت استراحت فنی اول در حالی اعلام شد که تیم ایران با نتیجه 8 بر 7 از چینی ها پیش بود. بازی نفس گیر ایران و چین در امتیاز 14 یک بار دیگر به تساوی کشیده شد و در امیاز 15 بر 14 به سود ایران رسولی و رمضانی جایگزین کریمی و آقچه لی شدند. در امتیاز 16 بر 14 به سود ایران یک بار دیگر تیم ها به وقت استراحت فنی رفتند. اختلاف 3 امتیازی به سود ایران و نتیجه 18 بر 15 به سود شاگردان عطایی موجب شد تا سرمربی چین یک بار دیگر درخواست وقت استراحت کند. دو تعویضه عطایی در امتیاز 19 بر 16 به سود ایران به جای خود بازگشت. توحید صمدی جایگزین مسافر شد تا در دفاع روی توی به کمک ایران بیاید. مصدومیت طیب عینی از ناحیه مچ پا کمی کار ایران را دچار مشکل کرد، اما این ست در پایان با نتیجه 25 بر 21 به سود ایران خاتمه یدا کرد.

برای شروع ست سوم هم ولایی در ترکیب قرار گرفت. دفاع های ایران در ست سوم سر و شکل بهتری گرفته بود و در راس آنها علی اصغر مجرد می درخشید. شاگردان عطایی در ست دوم بسیار هماهنگ و منظم بازی کردند و در امتیاز 8 بر 2 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی رفتند. سرمربی چین زمانی که تیمش با نتیجه 14 بر 9 از ایران عقب بود درخواست وقت استراحت کرد تا نکاتی را به شاگردانش گوشزد کند. پس از این وقت استراحت چینی ها اختلاف را کم کردند و نتیجه بازی 14 بر 12 شد، اما زمانی که نتییجه بازی 16 بر 13 به سود ایران بود تیم ها به دومین وقت استراحت فنی در ست سوم رفتند. در امتیاز 18 بر 14 به سود ایران صمدی جایگزین مجرد شد و پس از یک امتیاز به جای خود بازگشت. زمانی که نتیجه بازی 18 بر 17 به سود ایران بود بهروز عطایی درخواست وقت استراحت کرد، چراکه چینی ها در حال کم کردن اختلاف بودند. اسپک آقچه لی بدون برخورد به دفاع چین به بیرون رفت تا نتیجه بازی در امتیاز 21 به تساوی کشیده شود. دو تعویضه عطایی این بار در امتیاز 23 بر 22 به سود ایران انجام شد و رمضانی و رسولی به میدان آمدند، اما نتیجه بازی 24 بر 23 به سود چینی ها شد تا کریمی و آقچه لی به جای خود بازگردند. این ست با نتیجه 31 بر 29 به سود چینی ها تمام شد، این در حالی است که داور استرالیایی درمورد امتیاز آخر بازی به نظر می رسد قضاوت اشتباهای داشت.

تصمیم جنجالی داور استرالیایی کمی از نظر روحی بازیکنان ایران را دچار مشکل کرد و همین موضوع موجب شد چینی ها بازی را بهتر شروع کنند، اما در امتیاز 7 شاگردان عطایی بازی را به تساوی کشاندند و در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران هم تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. در امتیاز 14 بر 11 به سود ایران بار دیگر سرمربی چین درخواست وقت استراحت کرد. برای وقت استراحت فنی دوم هم تیم ایران با نتیجه 16 بر 13 از حریف خود پیش بود. زمانی که نتیجه بازی با دفاع خوب کریمی و مجرد 18 بر 14 به سود ایران شد بازهم به درخواست چینی ها، تیم ها به وقت استراحت رفتند. دفاع خوب اختلاف را بیشتر و بیشتر کرد تا نتیجه بازی 21 بر 15 شود. این ست با نتیجه 25 بر 18 به سود ایران تمام شد تا کار به ست پنجم کشیده شود.

ست پنجم در حالی آغاز شد که توحید صمدی هم در ترکیب شروع کننده قرار داشت. چینی ها در ست آخر شرایط بهتری داشتند و در امتیاز 4 بر یک به سود چین بهروز عطایی درخواست وقت استراحت کرد. در امتیاز 6 بر یک به سود چین بود که بازهم رمضانی و رسولی جایگزین کریمی و آقچه لی شدند. زمانی که اختلاف کم شد و نتیجه بازی 7 بر 5 به سود چین بود سرمربی چینی ها درخواست وقت استراحت کرد. تیم ها در امتیاز 8 بر 5 به سود چین زمین ها را تغییر دادند. بازی در امتیاز 10 به تساوی کشیده شد، اما چینی ها نتیجه 13 بر 11 کردند تا بهروز عطایی درخواست وقت استراحت کند. این ست با نتیجه 15 بر 13 به سود چین تمام شد این در حالی است که تصمیم داور در امتیاز پایانی بازهم حرف و حدیث هایی را در پیش داشت.

شاگردان عطایی از هفت مسابقه قبلی خود شش پیروزی 3 بر صفر برابر ترکمنستان، قطر، هنگ کنگ، سریلانکا، کره جنوبی و قزاقستان و یک پیروزی 3 بر ییک برابر ژاپن در کارنامه داشتند. هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 20 سال آسیا از شنبه 19 تا یکشنبه 27 تیرماه سال 95 به میزبان چین تایپه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha