کد خبر: جمع‌آوری-بيش-از-14-هزار-معتاد-در-طرح-نورو
۱۶ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۴۴

وزير كشور و دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر از اجرای طرح نوروزي ساماندهي جمع آوری معتادان خیابانی و متجاهر در سطح كشور خبر داد و گفت: در نخستین گام از اجرای این طرح بيش از 14 هزار معتاد و 5 هزار خرده فروش مواد مخدر در سطح كشور جمع آوری و ساماندهي شدند.

به گزارش  خبرگزاري سلامت به نقل از روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ دكتر عبدالرضا رحماني‌فضلي در نخستين ديدار خود با معاونان، مشاوران، مديران كل و كاركنان ستاد مبارزه با موادمخدر در سال‌جاري با اشاره به اولويت مبارزه با مواد مخدر و اعتياد در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالي) در طبقه‌بندي آسيب‌هاي اجتماعي، اعتياد و ايجاد دغدغه در بين مسئولان براي مبارزه با آن را اولويت نخست مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي اعلام نمودند.

وي با اشاره به طرح نوروزی ساماندهی معتادان متجاهر و پرخطر در سراسر كشور افزود از 28 اسفند تاكنون، بيش از 14 هزار معتاد در سطح كشور جمع آوری و ساماندهي شده و 5 هزار خرده فروش مواد مخدر نيز دستگير شده‌اند.

دبيركل ستاد تصريح كرد: طرح جمع آوري معتادان متجاهر و خرده فروشان به طور مستمر بايد ادامه داشته باشد تا زمانيكه مردم احساس و اعلام رضايت كنند، به نحوي بايد برنامه ريزي شود كه مردم در صورت مشاهده معتاد متجاهر موضوع را اطلاع دهند و بلافاصله نسبت به جمع‌آوري آنان اقدام شود.

رحماني فضلي با بيان اينكه سال 95 توام با توفيقات فراوان در حوزه‌هاي امنيتي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي بود، گفت: در سال گذشته در حوزه امنيت علي رغم شرايط منطقه و تلاش دشمن براي بي‌ثبات كردن عرصه داخلي ايران، مشكل امنيتي نداشتيم، اقدامات تروريستي از سوي دشمنان در حال انجام بود اما با هوشياري و تلاش و مجاهدت‌هاي شبانه‌روزي نيروهاي اطلاعاتي، امنيتي و انتظامي خنثي مي‌شد. لذا بايد قدر امنيت كشورمان را بدانيم، چرا كه امنيت پایه و اساس همه فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی است.

وي ادامه داد: امروزه در سوریه، عراق، یمن و لیبی علاوه بر كشتارهاي انساني،‌ آثار تاريخي و تمدني گذشته اين كشورها نيز نابود شده است،‌ تلفاتي كه قابل جبران نیست.

وزير كشور گفت: سال 95 را در حوزه اقتصاد با يك رشد بالاي 8 درصد و كاهش نرخ تورم به سطح زیر 10 درصد و با شاخص هاي كلان اقتصادي پشت سر گذرانديم كه اين نتيجه يكپارچگي، انسجام و ‌وحدت ملي بود كه در راستاي منويات مقام معظم رهبري و با همكاري مسئولان انجام شد.

رحماني فضلي با بيان اينكه در سال گذشته 750 هزار فرصت شغلی ایجاد شد، گفت: 750 هزار نفر از بيكاران وارد بازار كار شده‌اند،‌ دولت نيز با ايجاد فرصت هاي شغلي بيشتر تلاش خواهد كرد تا افراد بيشتري وارد بازار كار شوند.

وي در ادامه با اشاره به حوزه اجتماعي گفت: سال 95 سال فوق العاده‌اي در اين حوزه بود و وحدت و هماهنگي ملي برقرار بود؛ علي‌رغم وجود شبكه‌هاي اجتماعي و فضاي مجازي كه روزانه ده‌ها خبر مختلف مخابره مي‌كنند، آگاهي و بلوغ اجتماعي مردم به حدي است كه نمي‌گذارند وحدت در كشور از بين برود، در واقع مهم‌ترين عامل انسجام ملي مردم هستند.

وزير كشور با بيان اينكه در حوزه سياست داخلي، خانه احزاب را پس از سه سال تعطيلي راه اندازي كرديم و در اين مدت بدون هيچ گونه اختلافي مشغول فعاليت است، اظهار داشت: در انتخابات گذشته مجلس شوراي اسلامي آمار کشوری شرکت مردم در انتخابات 62 درصد بوده كه در فضاي با نشاط و توام با آرامش برگزار شد.

رحماني فضلي افزود: ثبت نام شوراهاي اسلامي انجام شده و زمان ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری ۲۲ فروردین ۹۶ تعیین شده است، يك ميليون و پانصد هزار نفر درگير برگزاري اين انتخابات هستند، عوامل اجرايي آموزش‌هاي لازم را از يكسال پيش تاكنون فراگرفته‌اند، هماهنگي‌هاي لازم با دستگاه‌هاي نظارتي مانند شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي انجام شده است، اميدواريم اين انتخابات نيز با شكوه، با نشاط و با حضور حداكثري مردم در امنيت كامل برگزار شود.

وي ادامه داد: وزارت كشور وظيفه صيانت از آراي مردم را دارد و همه مكلف و موظف به رعايت دقيق قانون مي باشند.

وزير كشور اشاره داشت: مردم ما مومن، متدين و پايبند به اصول، فرهنگ و به دنبال رشد و بالندگي معنوي هستند و در تمام مقاطع با بسيج همگاني عظمت خود را به دشمن نشان دهند. قدرت كشور ما در بسيج مردم است، انسان با ايمان و معتقد و وفادار به نظام، قدرت بازدارندگي دارد و در تجهيزات كه ما الحمدالله خودكفا هستيم در مرحله بعدي مي باشد، لذا هميشه بايد توان جمهوري اسلامي به رخ دشمنان كشيده شود.

رحماني‌فضلي در پايان اظهار اميدواري كرد كه كاركنان ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال‌جاري در مسير مبارزه با با مواد مخدر نيز نوآوري‌هايي را در حوزه‌هاي پيشگيري، درمان، مقابله و صيانت داشته باشند تا به كارنامه قابل قبولي در اين حوزه دست يابيم.

همچنين علي مويدي قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در اين ديدار به تشريح عملكرد ستاد در سال 95 پرداخت و گفت: سال گذشته یکی از پرکار‌ترین، پرجنب و جوش‌ترین سال هایی بود كه در عرصه مبارزه با مواد مخدر سپری کردیم و شاهد جهش خوبي در بخش اقدامات و اجراي برنامه هاي اين حوزه در راستاي منويات مقام معظم رهبري (مدظله العالي)، تدابير رياست جمهوري و فرمايشات وزير كشور و دبيركل ستاد بوديم.

وي افزود: برنامه‌هاي حوزه مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته مبتني بر رويكرد اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر بود و در همه شاخص‌ها شاهد رشد چشم‌گير در اين حوزه بوديم.

قائم مقام دبيركل ستاد بيان داشت: در آغاز سال 95، براي ايجاد دغدغه در بين مسئولان براي مبارزه اجتماعي با مواد مخدر، بيش از 400 نفر از فرمانداران طي دو روز آموزش هاي مربوطه را فرا گرفتند تا آگاهي و دانش آنان در امر اجتماعی شدن مبارزه افزايش يابد.

مويدي افزود: در مدارس و مراكز علمي نيز آموزش‌هاي پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر به دانش‌آموزان و معلمان براساس برنامه‌ریزی‌ها، ارائه شد تا سطح دانش آنان نسبت به اين پديده خانمانسوز افزايش يابد.

وي گفت: شناسايي و درمان دانش‌آموزان وابسته به سوء‌مصرف مواد و جمع‌آوري و ساماندهي زنان معتاد، برگزاري همايش ملی صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، کنفرانس بین المللی تهران علیه مواد مخدر و جرایم سازمان یافته مرتبط بخش كوچكي از اقدامات ستاد در سال گذشته بود و برگزاري كنفرانس بين المللي موجب همراه شدن كشورهاي منطقه و فرامنطقه با ديدگاه هاي كشورمان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha