کد خبر: جمعیت-هلال‌احمر-پیشرو-در-ارائه-خدمات
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر پتانسیل این را دارد تا سریع‌تر از سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی برای بین‌المللی شدن مهارت‌ها، در سطح خاورمیانه حرکت کند.


به گزارش خبرگزاری سلامت، سید حمید جمال‌الدینی در دومین روز از نشست روسای مراکز علمی- کاربردی جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت مشخص شدن شاخص‌های ارزیابی دانشگاه‌ها و تربیت نیروی انسانی کارآمد، افزود: برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای برای فارغ‌التحصیلان لازم است.


وی اظهار کرد: هلال احمر بازوی حاکمیت در راستای تربیت نیروی مهارتی لازم بوده و به عنوان خوشنام ترین نهاد غیردولتی در ارایه خدمات داوطلبانه باید منافع ملی را بر منیت‌ها ارجحیت دهد.


معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر از کسب مجوز عام برای مؤسسه آموزش عالی علمی- کاربردی هلال ایران خبر داد و ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص شعب بین‌الملل گفت: این مؤسسه اختیار آن را دارد تا در تمام رشته‌هایی که مجوز دارد نسبت به پذیرش دانشجوی غیر ایرانی اقدام کند.


وی با اشاره به توان جمعیت هلال‌احمر برای عرضه دانش و مهارت‌های تخصصی در سطح بین‌الملل، تصریح کرد: این مجموعه آمادگی دارد تا در صورت عقد تفاهم‌نامه با دیگر سازمان‌ها نسبت به آموزش دروس تخصصی مورد نیاز در سایر کشورها اقدام کند.


جمال‌الدینی خاطرنشان کرد: برای ارائه هر محصولی باید مخاطب آن را داشته باشیم و بهتر است در مآموریت محورکردن آموزش‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی- کاربردی نیاز سایر سازمان‌ها توسط سازمان‌‌های مجری در نظر گرفته شود.


اخباری ریاست دانشگاه جامع علمی- کاربردی نیز در این جلسه ضمن اشاره به وظایف خطیر وزارت علوم و تحقیقات و دانشگاه‌ها در هر کشوری گفت: دانشگاه جامع علمی- کاربردی در واقع دانشگاه نظام مهارتی است و وظیفه تولید علم ندارد.


وی با توجه به نامگذاری سال 95 به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط مقام معظم رهبری، راه‌اندازی گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی را جزء مسئولیت‌های مهم وزارت علوم و تحقیقات و دانشگاه‌ها دانست و تصریح کرد: ما به عنوان یک دانشگاه نظام مهارتی باید مشخص کنیم که تا چه اندازه می‌توانیم در بعد عملی این موضوع را پیش ببریم.


اخباری سال 95 را نقطه عطف دانشگاه جامع برشمرد و گفت: وظیفه دانشگاه‌‌های ما دانش بنیان کردن اقتصاد است، امسال دانشگاه در جایگاه خود قرار گرفته و باید کارآفرین و مهارت آموز باشد.


وی با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور درمورد رشد 5 درصدی در حوزه‌های صنعت و خدمات، یادآور شد: مراکز علمی- کاربردی باید در راستای گسترش کیفی گام برداشته و در تعریف و تدوین رشته ‌های تخصصی جدید، جمعیت هلال احمر باید پیش قدم باشد.


تکنسین پروری جایگزین مدرک گرایی
موسی زاده مدیرکل گسترش دانشگاه جامع در رابطه با مآموریت‌گرایی دانشگاه‌های جامع علمی- کاربردی مباحثی را مطرح کرده، افزود: دستیابی به مدارج بالای دانشگاهی جز وظایف اصلی مراکز و دانشگاه‌های علمی- کاربردی نبوده و تربیت نیروی متخصص و تکنسین باید در رآس امور قرار گیرد.


ماموریت‌گرایی و تقاضامحوری
زیاری مدیرکل برنامه ‌ریزی دانشگاه جامع علمی- کاربردی با تآکید بر اینکه برنامه ریزی‌های درسی دانشگاه با توجه به الگوی مبتنی بر صلاحیت‌ها و شایستگی‌ها انجام می‌گیرد، گفت: مآموریت گرایی و تقاضامحوری از مهمترین ارکان مراکز علمی- کاربردی است.


مهارت بیاموزیم و مهارت سنجی کنیم
سعیدی نماینده منتخب شهرستان مبارکه در مجلس دهم با اشاره به اینکه از کارکنان جمعیت هلال‌احمر است و شناخت جامعی نسبت به این مجموعه دارد، بیکاری و کمبود شغل را از مهمترین مشکلات جامعه برشمرد و تصریح کرد: کسب مهارت و تخصص مانع بیکاری است که با توجه به پتانسیل موجود در جمعیت هلال‌احمر باید مهارت آموخته و مهارت‌سنجی کنیم.

وی ادامه داد: پیشرفتی محقق نخواهد شد مگر به استناد فکر و فکری محقق نمی‌شود مگر به استناد اتاق فکر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha