رئیس جمعیت هلال احمر ایران در افتتاحیه نشست منا ( جمعیت های ملی خاورمیانه و شمال آفریقا) گفت : امروز مردم بسیاری در دنیا به هلال‌ احمر و صلیب‌‌سرخ به عنوان نور امید و با احترام نگاه می‌کنند و به همین خاطر است که همگی ما در نهمین کنفرانس منا در «امّان» گرد هم آمده‌ایم.

 

به گزارش خبرگزاري سلامت دکتر سید امیر محسن ضیائی در افتتاحیه نشست منا ( جمعیت های ملی خاورمیانه و شمال آفریقا) با بیان اینکه منطقه منا یکی از پرخطرترین مناطق دنیا است که بر زندگی میلیون‌ها انسان تاثیر منفی گذاشته است افزود: نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر باید به خدمات بشردوستانه خود، همبستگی و همراهی با مردم آسیب‌دیده در منطقه افتخار نماید.

 

دکتر ضیائی با بیان اینکه منطقه منا از زمان هشتمین کنفرانس منا در تهران در سال 2013، تاکنون شاهد تحولات متعددی در ابعاد مختلف از جمله نیازهای بشردوستانه و پاسخگویی بوده است، خاطرنشان کرد: جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر پیشرفت ها و دستاوردهای مهم در ارائه خدمات بشردوستانه داشته‌اند که امیدوارم این دستاوردهای مهم، در بحث‌ها و مذاکرات کنفرانس مورد ملاحظه و توجه قرار گیرند و برای بهبود خدمات بشردوستانه ما در آینده قابل استفاده باشند.

 

از جان گذشتگی نیروهای هلال احمر برای نجات زندگی انسان ها

 

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان افزود: جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر که از سوی اجزای نهضت و  سایر شرکا حمایت می شوند در خط مقدم ارائه کمک‌های بشردوستانه قرار دارند و حداکثر تلاش خود را برای ارائه به‌موقع و مناسب کمک‌های بشردوستانه می‌نکنند که در این میان برخی از جمعیت‌های ملی حتی بسیاری از داوطلبان و امدادگران خود را در عملیات اضطراری برای نجات زندگی کودکان، زنان، سالمندان، مجروحان و آسیب‌دیدگان از دست دادند.

 

وی با بیان اینکه علیرغم تمام تلاش‌ها و دستاوردها، ما باید بیشتر از این فعالیت نموده و کمک‌های بشردوستانه بهتری به آسیب‌دیدگان از حوادث و افراد و جوامع نیازمند ارائه دهیم افزود: امروز مردم بسیاری در دنیا به هلال‌ احمر و صلیب‌‌سرخ به عنوان نور امید و با احترام نگاه می‌کنند و به همین خاطر است که همگی ما در نهمین کنفرانس منا در امان گرد هم آمده‌ایم.

 

دکتر ضیائی در پایان این سخنرانی برای شرکت‌کنندگان در نهمین کنفرانس جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر منطقه منا آرزوی موفقیت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha