دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با برخی از کشورها معاهداتی در زمینه همکاری‌های هسته ای نیز منعقد شده است، و ما آمادگی همکاری با این کشورها را داریم.

به گزارش گروه فضاي مجازي  خبرگزاري سلامت  به نقل از خانه ملت محمد جواد جمالی نوبندگانی ، در خصوص روند توسعه همکاری‌های هسته‌ای بین ایران و ژاپن، اظهار داشت: در گزارش دومی که از اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارائه شد، یکی از قسمت‌های آن همکاری‌های صلح آمیز بین ایران و سایر کشورها بود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در آن گزارش به همکاری با کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی سوئیس و برخی دیگر از کشورها اشاره شده بود.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با برخی از این کشورها معاهداتی در زمینه همکاری های هسته ای نیز منعقد شده است، و ما آمادگی همکاری با این کشورها را داریم.

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه برجام نتایج مثبتی را نیز به دنبال داشته است، متذکر شد: این مسائل مربوط به نتایج پسابرجام است و ارزیابی ما از این موضوعات مثبت است و این همکاری ها را نیز مثبت تلقی می‌کنیم.

وی در خصوص اظهارات وزیر خارجه ژاپن در حمایت از برجام، افزود: ژاپن یکی از طرف‌های مهم اقتصادی ایران است ولی در مورد تحریم‌ها تصمیم گیر نیست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ژاپن نه عضو شورای دائم شورای امنیت است و نه ضو 1+5 است، گفت: متاسفانه ژاپن با تمام ظرفیت هایی که دارد به لحاظ سیاسی تابع آمریکا است و پس از صدور قطعنامه‌ها علیه ایران، سریعا روابط اقتصادی با ایران را کاهش و قطع کرد، حمایت ژاپن از برجام با اجازه سایر کشورها انجام می شود و راسا تصمیم گیر نیست./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha