کد خبر: جلوگیری-از-آسیب-ارگان-های-بدن-در-اصلاح-ن
۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۳۸

رئیس اولین سمپوزیوم بایومتریال ها و تکنیک های پیوند استخوان در جراحی های دهان، گفت: مواد بایومتریال، موادی هستند که به صورت سنتتیک ساخته می شود و در زمان اصلاح نواقص استخوانی، دیگر جای دیگری از بدن را تخریب نکرده و به ارگان دیگری آسیب نمی زنیم.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت، اولین سمپوزیوم بایومتریال ها و تکنیک های پیوند استخوان در جراحی های دهان، صبح امروز پنج شنبه 21 مرداد ماه در محل مرکز همایش های بین المللی رایزن تهران، برگزار شد.

افشین جراحی رئیس این سمپوزیوم و متخصص و استاد گروه جراحی دهان، فک و صورت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت، اظهار داشت: همایش بایومتریال ها و کاربرد آن در جراحی دهان، فک و صورت، اولین همایشی است که با این عنوان و در این سطح برگزار می شود.

رئیس دانشگاه دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت بایومتریال ها، تصریح کرد: در گذشته زمانی که می خواستیم در حفرات دهان، بازسازی انجام دهیم و نواقص استخوانی را ساخته و اصلاح کنیم که این نقص می تواند مادرزادی، اکتسابی یا در اثر حادثه به وجود آمده باشد، از مواد پیوندی بدن استفاده می شد که معایب و محاسنی داشت.

عضو مرکز تحقیقات جمجمه، فک و صورت افزود: اولین اشکال این روش قدیمی، این بود که یک عضو دیگر را ناقص می کردیم. در حال حاضر با استفاده از بایومتریال ها، مواد پیوندی سنتتیک و مواد ساختگی کاری می کنیم که دیگر آن اتفاق نمی افتد. این مواد، موادی هستند که به صورت سنتتیک ساخته می شود و دیگر جای دیگری از بدن را تخریب نکرده و به ارگان دیگری آسیب نمی زنیم.

وی به محاسن روش استفاده از بیومتریال ها اشاره کرد و گفت: این مواد، محاسن خیلی خوبی ازنظر کاربرد، هندلینگ، دسترسی و قیمت دارند که همه باعث می شود که از بایومتریال ها استفاده کنیم.

جراحی خاطرنشان کرد: در دنیا کارخانه ها و شرکت های زیادی هستند که این مواد را می سازند و در ایران هم کم کم  شروع به این کار کرده اند که در حال حاضر 2 شرکت در حال ساختن این مواد هستند. مواد بایومتریال حدود 15 سال است که در ایران استفاده می شود که مواد بسیار خوب و کاربردی هستند. منتها قبلا این مواد، وارداتی بود که مشکل ها و محدودیت هایی  وجود داشت، ولی الان در داخل ساخته می شود که  خوشحال هستیم این تکنولوژی را در کشور داریم.

کدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha