کد خبر: جزئیات-بسته-پیشنهادی-نظام-پزشکی-در-مور
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۰۷

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان  نظام پزشکی با اشاره به جزئیات بسته پیشنهادی نظام پزشکی در مورد تعرفه ها گفت: این بسته به صورتی پیشنهاد شده که پرداخت از جیب مردم افزایش نیابد.

محمد جهانگیری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در ارتباط با برگزاری نشستی در سازمان نظام پزشکی در مورد تعرفه ها اظهار داشت: جلسه شورای هماهنگی ها با حضور برخی از رؤسای سازمان نظام پزشکی استان ها  برگزار شد که در واقع این جلسه نشست هم اندیشی بود و موضوعاتی همچون تعرفه، مالیات و انتخابات سازمان نظام پزشکی مطرح شد.

وی افزود: در این جلسه اقدماتی که توسط سازمان نظام پزشکی انجام شده بود را به اطلاع همکاران در سایر استان ها رساندیم همچنین قرار شد ما نیز پیگیر موضوعات و دغدغه ها باشیم که دیر ابلاغ شدن تعرفه ها یکی از مسائل آنها در این جلسه بود همچنین اینکه وضعیت مالیات برای پزشکان در سال گذشته چگونه خواهد بود نیز مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در ارتباط با نظر سازمان نظام پزشکی در مورد تعرفه ها، ادامه داد: در بحث تعرفه ها سازمان نظام پزشکی همراه با سایر اقشار مردم واقعیت ها را در نظر گرفته و بسته پیشنهادی برای تعرفه ها پیش بینی کرده است.

جهانگیری با اشاره به جزئیات بسته تعرفه ای گفت: این بسته به صورتی پیشنهاد شده که پرداخت از جیب مردم افزایش نیابد و بتوانیم هزینه های خود را نیز پوشش دهیم و در شهرستان ها برای افزایش انگیزه پوشش بیمه ای را افزایش دهیم و تعرفه های تغییر یافته متناسب با حقوق و دستمزد ها باشد.

وی تصریح کرد: نظر ما این بوده که طبق قانون هرچه سریع تر و در ابتدای سال این جزئیات تعرفه ای را داشته باشیم و سیستم های بهداشت و درمان  بتوانند حقوق و دستمزد پرسنل را در بخش خصوصی و دولتی به ویژه در بیمارستان ها پرداخت کنند.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان  نظام پزشکی گفت: ما شاهد هستیم که بر اساس قانون حقوق و دستمزد 14 درصد افزایش داشته است که در حوزه سلامت این رشد حدود 18 درصد است و امیدواریم که این موضوع به صورت کامل اجرا شود.

جهانگیری گفت: در حوزه مواد مصرفی ما تورم را بیشتر از بیرون احساس می کنیم و تورمی که شاخص آن را در اجتماع حساب می کنند با بیمارستان متفاوت بوده و رشد تورم دارو و ملزومات که در بیمارستان استفاده می کنیم بیشتر بوده و میانگین تورم این اقلام 1.5برابر تورم جامعه است.

وی با بیان اینکه با این وجود ما همیشه تلاش کرده ایم از کیفیت ارائه خدمات کاسته نشود، افزود: در دی ماه سال گذشته قبل از بستن بودجه مسائل مربوط به بودجه را مطرح کردیم تا دوستان موضوعات مربوط با تعرفه را در بودجه در نظرگرفته و ابلاغ کنند.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان  نظام پزشکی در پایان گفت: متأسفانه هنوز موضوع تعرفه و تغییرات آن ابلاغ نشده و سردرگمی در جامعه در این زمینه وجود دارد.

كدخبرنگار410800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha