کد خبر: جزئیات-ارائه-خدمت-به-افراد-دارای-معلول
۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۰۱

به گزارش خبرنگار طبنا(خبرگزاری سلامت)، پرستو منصوری گفت: تعداد افراد دارای معلولیت تحت پوشش استان تهران بیش از ۱۷۰ هزار نفر است که در نوع جسمی - حرکتی حدود ۶۰ هزار، ذهنی بیش از ۴۱ هزار، بینایی ۱۴ هزار، شنوایی ۲۲ هزار، اعصاب و روان ۹ هزار و صوت و گفتار بیش از ۲ هزار نفر را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد مراکز شبانه‌روزی ۱۴۲ مرکز است و مراکزی که به صورت روزانه، ویزیت در منزل و مراقبت در منزل که شامل خدمات مبتنی بر خانواده می‌شود ۱۱۷ مرکز است.

منصوری گفت: تعداد یارانه‌بگیران مراکز شبانه روزی استان تهران ۷ هزار نفر است که از این تعداد ۲ هزار و ۸۴۱ نفر مجهول‌الهویه هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت:‌تعداد یارانه‌بگیران مراکز روزانه توانبخشی نیز بیش از ۵ هزار و ۲۴۰ نفر است، این در حالی است که تعداد مستمری‌بگیران که شامل معلولان،‌ سالمندان و  بیماران مزمن روانی می‌شود ۴۴ هزار و ۲۳۲ نفر گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی کمک‌هزینه‌هایی را برای خدمات توانبخشی به معلولان ارائه می‌دهد، گفت: ۲ هزار و ۹۳۶ نفر از مراکز روزانه دریافت‌کننده کمک‌هزینه ایاب و ذهاب هستند، برای یک هزار و ۶۰۰ نفر تنخواه بهبود تغذیه داده می‌شود و خدمات مناسب‌سازی به ۳۸۵ نفر ارائه می‌شود.

منصوری گفت: پلاک ویژه خودرو برای معلولان به ۶۲۷ نفر داده شده، کمک‌هزینه کاشت حلزون به ۸۹ نفر و کمک‌هزینه تجهیزات توانبخشی به ۹ هزار و ۹۸۱ نفر پرداخت شده است.

منصوری گفت: کمک‌هزینه حق پرستاری برای معلولان ضایعه نخاعی نیز به ۲ هزار و ۵۶۶ نفر داده شده که از این تعداد ۵۵۰ نفر دچار ضایعه از ناحیه گردن، ۸۳۷ نفر از ناحیه سینه و یک‌هزار و ۱۷۹ نفر از ناحیه کمر دچار معلولیت هستند.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha