کد خبر: جراحی-بینی-برای-چه-کسانی-ضرورت-دارد؟
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۰۰

یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی با اشاره به اینکه جراجی بینی برای چه کسانی ضرورت دارد، گفت: افراد قبل از جراحی بینی باید مشکلات تنفسی و آلرژی خود را به پزشک اطلاع دهند.

دکتر محمد رضا شفیعی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در ارتباط با انواع جراحی های پلاستیک و زیبایی که شیوع بیشتری دارند، اظهار داشت: این جراحی ها شامل جراحی بزرگ همچون جراحی بینی و جراحی های کوچک شامل انواع تزریقات، بوتاکس، ژل و چربی است.

وی با اشاره به اینکه مراجعه کنندگان برای عمل زیبایی ابتدا مورد ارزیابی دقیق و جامع قرار می گیرند، گفت: بیماری که برای جراحی زیبایی مراجعه می کند توسط ما بررسی شده که آیا از لحاظ جنبه های روانشناسی و وضعیت سلامت مبتلا به بیماری خودزشت پنداری هست یا خیر؟ و اگر احساس کردیم بیمار افسردگی، اضطراب و خودزشت پنداری دارد او را به روانشناس و روانپزشک ارجاع می دهیم.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی افزود: در آنالیز اولیه یعنی زمانی که بدانیم  فرد نیاز به جراحی ندارد به او صادقانه می گوییم و سعی می کنیم او را عمل نکنیم همچنین زیباترین بینی به طور متوسط 80 درصد زیبایی واقعی را دارد و به 100درصد نمی رسد.

شفیعی تصریح کرد:  فردی که برای عمل جراحی و تحمل رنج آن برای عمل مراجعه می کند اگر 50 تا 60 درصد از زیبایی برخوردار باشد به آن توضیح می دهیم که ارزش بیهوش شدن و تحمل ریسک بالا را ندارد.

عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران با اشاره به مشکلاتی که با جراحی ترمیم بینی برطرف می شوند، گفت:  مشکلاتی همچون گرفتگی مجاری بینی، از بین رفتن غضروف و استخوان بینی، عدم تقارن بینی، کاهش ارتفاع بینی، کاهش پل بینی و یا قوز، شکل گیری ناقص بینی، باریک شدن بیش از حد نوک بینی، زخم های بیش از حد در داخل و یا خارج بینی دارند با جراحی های ترمیم بینی برطرف می شود.

شفیعی ضمن هشدار در مورد اینکه گاهی در مطب ها و کلینیک های غیر معتبر عمل های زیبایی انجام می شود، گفت: برای افرادی که به این مراکز مراجعه می کنند عوارض و مشکلات زیادی ممکن است ایجاد شود؛ لذا بیماران ضرورت دارد برای پیشگیری از این مشکلات به کلینیک های مجاز و بیمارستان های مربوطه مراجعه کنند.

عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران تاکید کرد: انتخاب درست پزشک زیبایی موجب می شود فرد بدون آسیب و حادثه، عمل زیبایی مطلوب تری را انجام دهد بنابراین ضرورت دارد بیماران پزشکی را انتخاب کنند که تجربه و درک روشنی از عمل زیبایی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: گاهی عوارض می تواند ناشی از مشکلاتی باشد که بیمار قبل از عمل جراحی دارد و مهمترین آنها مشکلات تنفسی و آلرژی نهفته و... بوده که اگر به موقع شناسایی نشود فرد بعد از عمل جراحی دچار مشکلات تنفسی می شود بنابراین ضرورت دارد فوق تخصص زیبایی دقت کافی داشته و به راه تنفس بیمار توجه کند.

شفیعی در پایان گفت: بزرگترین اشتباه در اعمال جراحی زیبایی انتخاب نامناسب بیمار و پزشک است چراکه اگر بیمار پزشک خود را درست انتخاب نکند و پزشک زیبایی هم بیمار خود را درست انتخاب نکند باعث عوارض و مشکلاتی خواهد شد.

كدخبرنگار410800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha