کد خبر: جای-خالی-فیزیوتراپی-کف-لگن-در-ایران
۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۹:۵۷

 

محقق اورولوژی دانشگاه ماستریخت هلند، استفاده از فیزیوتراپی کف لگن را در ایران خالی دانست و گفت که ترویج این روش نیازمند فرهنگسازی است.

 

دکتر سجاد رهنمایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت بیان داشت: یکی از مشکلات بزرگ درایران عدم دسترسی به فیزیوتراپی کف لگن است که به دلیل خجالت و مسائل فرهنگی به صورت خیلی کم و نادر وجود دارد و این امر نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگسازی است.

وی افزود: در حالی که فیزیوتراپی ماهیچه های کف لگن می تواند برای بیماران مبتلا به بی اختیاری و تکرر ادرار درمان بسیار خوبی باشد که از درمان جراحی جلوگیری می نماید.

جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار همچنین اظهار داشت: فیزیوتراپی کف لگن به افرادی که نمی توانند ادرار را به صورت کامل دفع کنند و مثانه اشان همیشه پر می ماند و به همین دلیل دچار مشکلات عفونی هستند کمک بسیار خوبی می کند.

طبق گفته وی، اختلالات کف لگن در خانم ها بیشتر دیده می شود و به طور معمول در سنین جوانی بعد از زایمان ایجاد می شود. البته در سنین بالاتر بعد از یائسگی و مشکلات هورمونی هم شایع خواهد بود.

متخصص اورولوژی و مقیم کشور هلند گفت: افرادی که قادر به کنترل ادرار نیستند و احتیاج به پوشک های مخصوص دارند فشار زیادی به آنها وارد می شود و معمول تمایلی به حضور در جمع و اجتماع ندارند که این امر بر ایجاد مشکلات روحی و روانی دامن می زند. بنابراین درمان اختلالات کف لگن بسیار حائز اهمیت است.

وی خطاب به بیماران دچار بی اختیاری ادرار توصیه کرد: ابتدا بهتر است با دارو و فیزیوتراپی مشکل را حل کنند و در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب برای جراحی اقدام شود نه از همان بدو امر.

 

کد خبرنگار: 410100

 

 

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha