کد خبر: جایگاه-ویژه-انتقال-خون-تهران-در-کشور-با
۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۰۷

انتقال خون استان تهران با تغییر و تحولات بزرگ سال جاری، جایگاه ویژه ای در توسعه انتقال خون کشور بدست آورده است.

به گزارش خبرگزاري سلامت  صبح امروز در مراسمی با حضور مدیرعامل انتقال خون ایران و جمعی از مدیران این سازمان، واحد فرآورده ها و آرشیو مستندات فنی این اداره کل  به صورت رسمی افتتاح شد.

دکتر علی اکبرپورفتح اله در آیین افتتاح این مراکز با تاکید بر اهمیت جایگاه انتقال خون تهران درکشور گفت: پیشرفت این اداره کل در شش ماهه گذشته پای به پای تحولات انتقال خون، نظام سلامت کشور و استاندارد های بین اللمللی قدم برداشته است و روایت معروف امام علی (ع)  "مومن نباید یک روزش با روز دیگر برابر باشد" در مورد انتقال خون استان تهران صدق می کند.

وی گفت:در سال جاری شاهد احداث پروژهای بزرگی از جمله بزگترین مرکز جامع اهدای خون کشور و بهسازی فضای فراورده ها و پخش خون، مرکز آرشیو مستندات فنی این اداره کل و ...بودیم که در کمترین زمان ممکن به بهره برداری رسید.

مدیرعامل انتقال خون ایران همچنین تاسیس مرکز آرشیو اسناد این اداره را یکی از بهترین مراکزبایگانی مستندات فنی خواند و گفت: امکانات پیش بینی شده این مرکز می تواند کمک بزرگی در ثبت ارشیوی اسناد 30 ساله سازمان داشته باشد و الگویی مناسب برای سایر ادارات است.

ثبت و نگهداری مستندات مربوط به خون و داروهای مشتق از پلاسما بسیار مهم است زیرا در صورت بروز بیماری نوظهور امکان ردیابی و پایش ریشه بروز بیماری را به ما می دهد.

وی افزود: طبق آیین نامه های بین المللی اسناد و مدارک یاد شده مربوط به خون اهدایی از رگ دهنده تا چرخه آزمایش ها باید ثبت و نگهداری شود.

مدیرعامل انتقال خون ایران بهینه سازی و افزایش فضای فیزیکی واحد فراورده های این اداره را بستری مناسب برای اجرای برنامه و جهت گیری های سازمان تا سال 1400 برای تولید یک میلیون لیتر پلاسما دانست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha