کد خبر: ثبت-نام-بیش-از-2500-نفر-در-همایش-کشوری-علوم-پ
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۲۱

دبیر علمی هجدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و جشنواره شهید مطهری گفت: همایش امسال با سال گذشته به نسبت تعداد شرکت کنندگان و کیفیت مقالات ارسالی پیشرفت چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت  دکتر شهرام یزدانی، دبیر علمی هجدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و جشنواره شهید مطهری در افتتاحیه این همایش که روز گذشته در سالن همایش بین المللی رازی برگزار شد، گفت: فاصله برگزاری همایش هفدهم و هجدهم مصادف با یک سال پرشور در دانشگاه ها بود و در این مدت، سند تحول آموزش به طور جدی در دانشگاه‌ ها تعریف شد.

وی گفت: در حال حاضر ارکان سند تحول آموزش به نوعی در دانشگاه ها جا افتاده است. بخشی از این سند به صورت گفتمان در قالب آموزش در سطح کشور درآمده و به همین دلیل همایش هجدهم به جمع بندی کارکردها در سطح دانشگاه های علوم پزشکی اختصاص پیدا کرده است تا از آنچه در سال های اخیر اتفاق افتاده و آنچه باید در سال های آینده تداوم پیدا کند، اطلاع پیدا کنیم.

دبیر علمی هجدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و جشنواره شهید مطهری با بیان این که این همایش یکی از پرشورترین همایش ها در تاریخ آموزش پزشکی کشور بوده است، گفت:  تا کنون بیش از 2500 نفر در این همایش ثبت نام کرده اند و جای خوشحالی دارد که در همایشی بیش از دو هزار نفر از اساتید برجسته کشور حضور پیدا می کنند.

یزدانی به وجود  تنوع  و رشته های مختلف در همایش امسال اشاره کرد و گفت: در همایش امسال بنابر این است که همایش آموزش پزشکی مسیری را طی کند که جشنواره ها و همایش های متعدد در پژوهش طی کرده بودند.

رییس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت افزود: در فراخوان مقالات، برای اولین بار مقاله تمام متن تقاضا کردیم و  624 مقاله تمام متن به جشنواره ارسال شد و همین اقدام  باعث افزایش  کیفیت مقالات ارسالی شد.

دبیر علمی هجدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و جشنواره شهید مطهری گفت: حرکت خوبی که از دوسال قبل آغاز شد، این بود که ارزیابی فرآیندها از شکل دستی در قالب سامانه ملی مدیریت نوآوری آموزش پزشکی آورده شد و تمامی فرآیندها حداقل دوبار ارزیابی شدند و برخی از آنها که بین دو ارزیاب بیش از 15 درصد تفاوت داشتند، توسط ارزیاب سوم نیز مورد بررسی قرار گرفتند.

یزدانی خاطرنشان کرد: برخلاف آنچه در سال های قبل وجود داشت که دانشجویان پزشکی به سه سطح تقسیم می شدند و به هر سطحی سهمی داده می شد و رقابت ها غیرواقعی بود، از سه سال قبل، این رقابت ها واقعی تر شده و دانشجویان در کنار هم رقابت می کنند. مثلا در جشنواره امسال در رقابتی تنگاتنگ، دانشگاه هایی مانند یاسوج، اراک، بجنورد، بیرجند و کردستان شرکت می کنند و رتبه یک تا سه کشوری را برنده می شوند.

یزدانی در پایان  ضمن بیان اینکه در جشنواره امسال داوری ها جدی تر شده است، ادامه داد: امسال از 143 نفر از اساتید برجسته در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور درخواست کردیم تا در بخش داوری شرکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha