کد خبر: تونل-۱۷-شهریور-استان-هرمزگان-دومین-تون
۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۵

اولین کارگروه کمیته بحران استان هرمزگان با حضور کارشناس و مسئولین ادارات عضو در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري سلامت  علیرضا مجرد متولی بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: امروزه عمده‌ترین نقاط ضعف مدیریت بحران عدم هماهنگی و همکاری سازمان‌ها، کمبود ضوابط و مقررات جامع و منابع و پراکندگی و ناکافی بودن قوانین و مقررات موجود و محدودیت منابع مالی است؛ که باید تهدیدها و فرصت‌ها را به‌خوبی شناخت و خود را برای مقابله با تهدیدها و استفاده از فرصت‌ها آماده ساخت.

وی در ادامه افزود: استان هرمزگان قطب حمل و نقل کشور محسوب می‌شود و در بخش حمل و نقل داخلی و همچنین ترانزیت کالا به‌عنوان مهم‌ترین استان در سطح کشور با وجود بندر شهید رجایی به‌عنوان یک بندر مهم که ۶۰ درصد از عملیات با ۶ هزار ناوگان که به‌طور روزانه وارد این مجموعه جهت تخلیه و جابجایی کالاهای موردنیاز هموطنان عزیز می‌گردد می‌توان از آن یاد کرد.

مجرد با اشاره به دو بندر مهم دیگر استان یعنی بندر باهنر و بندرلنگه که در مجموع قریب به ۱۵ هزار ناوگان در آن‌ها لجستیک و کالاها را به سایر استان‌های دیگر کشور ترانزیت می‌گردد، گفت: اگر بدن را به یک پیکر اقتصادی تشبیه کنیم رگ‌ها و خونی که در آن جریان دارد می‌توان به‌عنوان حمل و نقل از آن یاد کرد و همچنین قرار گرفتن بنادر استان در کریدور شمال – جنوب به‌عنوان یکی از نقاط مهم استان به‌عنوان مدخل ورودی این کریدور محسوب می‌گردد.

این مقام مسئول افزود: راهداران به‌عنوان افرادی که باید مرتب و به‌صورت آنلاین در باز بودن راه‌های مواصلاتی فعال و پویا باشد نقش بسزایی در شریان راه‌ها در محورهای مواصلاتی استان دارند.

وی گفت: یکی از تونل‌های مهم با توجه به شرایط حمل و نقلی استان تونل ۱۷ شهریور است که با نصب سیستم‌های هوشمند با تونل رسالت در تهران که دومین نقطه در کشور است که مجهز به سیستم‌های هوشمند است برابری می‌کند.

مجرد گفت: توسعه و حفظ عملکرد شبکه رادیویی عملیات اجرایی در استان هرمزگان به‌عنوان یکی از استان‌های پیشرو شروع و در حال اتمام است.

در ادامه این جلسه عباس شرفی معاون راهداری این اداره کل گفت: از اقدامات مهم این بخش در دولت تدبیر و امید تجدید خط‌کشی سرد راه‌ها به طول ۱۳ هزار و ۱۵۰ کیلومتر و ۲ هزار و ۵۵۰ متر تهیه و نصب تابلوها و هزار و پانصد عدد تهیه و نصب علائم ایمنی الزامی و همچنین آشکارسازی ۷۸ نقطه پرتصادف، تهیه و اجرای ۷۷ عدد حفاظ گارد ریل، نیوجرسی، تهیه و نصب ۷۰ هزار چشم‌گربه‌ای و ببری و گل‌میخ و ۹ عدد اجرای روشنایی، تکمیل تأسیسات هوشمند جهت فن تونل می‌توان یاد کرد.

معاون راهداری اداره کل افزود: ما ۱۰ نقطه پرتصادف جدید در محورهای مواصلاتی استان شناسایی کرده‌ایم که امیدوارم با اختصاص اعتبار در سال جاری موفق به اجرای عملیات موردنیاز جهت رفع مشکل این نقاط گردیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به اینکه در پایان سال گذشته و اوایل سال جاری بارندگی‌های بسیار خوبی داشته‌ایم که باعث مسدود شدن دهانه پل‌ها، آب بردگی بستر رودخانه‌ها گردیده است بتوانیم با تلاش و همت راهداران همیشه در صحنه کارترمیم و بازسازی دهانهٔ پل‌ها، زهکشی تنقیه و لایه روبی که از اولویت اولیه کاری است جهت جلوگیری از مشکلات اجتماعی در بارندگی‌های آینده به اتمام برسانیم.

وی گفت استان هرمزگان با داشتن ۱۵ هزار و ۱۰۰ عدد پل در رده دوم کشوری که از این تعداد با وجود ۱۴۰ دستگاه پل بزرگ و به‌صورت کلی استان در رده چهارم کشوری قرار دارد که این نشانگر اهمیت راهداری استان است.

هاشمی معاون حمل و نقل اداره کل در این جلسه گفت: بحث ایمنی و کاهش تصادفات و میزان تلفات در محورهای استان به سه بخش غرب – شمال و شرقی تقسیم می‌گردد که بیشترین حوادث در میدان سایت و کشتی‌سازی در منطقه غرب استان یعنی ۱۰۷ مورد و در محور منبع آب – بندرلنگه ۷۸ مورد، بندرلنگه – پارسیان ۹۸ مورد،  کنگ – بستک ۲۹ مورد محور اصلی کهورستان – لار ۶۰ مورد است که با وجود اینکه طول محور کهورستان -لار ۸۳ کیلومتر است بیشترین تلفات و تصادفات در این محور بوده است و در محور شمال استان بیشترین تصادفات از میدان دفاع مقدس تا گهکم ۲۱۳ مورد است و از گهکم تا باغات ۷۸ مورد همچنین در شرق استان هم از میدان دفاع مقدس تا میناب ۱۸۴ مورد تصادف شاهد بوده‌ایم که ۱۳ مورد فوتی و محور میناب – جاسک ۱۱ مورد فوتی و ۹۷ مورد به‌صورت کلی در محور میناب – جاسک و به‌طور کلی در تمام محورهای مواصلاتی استان ۱۱۸۹ مورد تصادف شاهد بوده‌ایم که ۷۲ درصد متوفیان حوادث رانندگی در راه‌های برون‌شهری و روستایی جان باختند، ۴/۶۵ درصد برون‌شهری و ۹/۶ درصد روستایی و بیشترین کاربران آسیب‌پذیر عابرین پیاده و موتورسیکلت‌سواران است.

هاشمی در خاتمه گفت: در سال ۹۵ بیش از ۳۰ درصد فوتی‌ها به دلیل واژگونی خودروها است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha