کد خبر: تولید-محصولات-دارویی-گیاهی-با-تکیه-برت
۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۴۳

یکی از شرکت‌های فناور که در سومین رونمایی از محصولات شرکت‌های دانش بنیان حمایت شده صندوق نوآوری و شکوفایی نیز حضور دارد، توانسته است با کشت و پرورش طیف وسیعی از گیاهان دارویی، موفق شده طیف گسترده‌ای از محصولات دارویی با پایه گیاهی را تولید کند .

به گزارش  خبرگزاری سلامت به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ یکی از شرکت‌های فناور کشورمان در حوزه گیاهان دارویی، موفق شده است با تکیه بر دانش و فناوری روز و بهره‌گیری از متخصصان داخلی، گام اثرگذاری در تولید محصولات پیشرفته در این حوزه بردارد.

مدیر عامل شرکت دارويی زردبند با اشاره به تمرکز این شرکت بر تولید گياهان دارويی و داروهای گياهی، اظهار کرد: این شرکت با تکيه بر پيشينه تاريخی کشورمان در زمینه داروهای گیاهی و گیاهان دارویی و تطبيق آن با دانش و فن‌آوری امروز، با استناد به دستاوردهايش تا کنون، توانسته محصولات 

وحیدگرجی، توجه ويژه به الگوهای موجود در نظام طبيعت و بهره‌گيری از اصول کشاورزی پايدار و اختصاص چند صد هکتار زمین به از گونه‌های مختلف گياهان دارويی را از زمینه‌های موفقیت این شرکت دانست و افزود: ظرفیت‌های خوب کشورمان موجب شده است تا این شرکت موفق شود تا در ابعادی وسیع، به کشت و پرورش طیف گسترده‌ای  گستره اين کشور پهناور، مطابق با استانداردهای GAP، به توليد داروهای گياهی و فرآورده‌های مرتبط بپردازد.

مدیرعامل این شرکت فناور اظهار کرد : علاوه بر طراحی، اجرا و نظارت دقيق بر مراحل کشت و بهبود مداوم آن با توجه به ويژگی‌های منحصر به فرد گياهان دارويی، دستاوردهای اين شرکت حاصل طراحی و اجرای فرايند استخراج، و دستيابی به فرمولاسيون ويژه برای به حداکثر رساندن پايداری، جذب و اثربخشی مواد موثره گياهی است.

وی خاطر نشان کرد : توليد برخی عصاره‌های گياهی محلول در آب برای نخستين بار در جهان در شرکت زردبند محقق شده است و اثربخشی چندين داروی گياهی با استفاده فرمولاسيون انحصاری شرکت زردبند به شکلی چشم‍گير بهبود يافته است.

اسانس‌های گیاهی ، روغن های گیاهی ، عصاره های آبی ، عصاره های اتانولی ، عصاره های خشک ، عصاره های روغنی ، عصاره های گلایکولی ، عصاره های گلیسیرینه و النورزین ها از دیگر محصولات این شرکت در حوزه مواد دارویی است و علاوه بر این محصولات آرایشی و بهداشتی متنوعی با پایه گیاهان دارویی تولید شده است.

وی همچنین گفت : از مهم‌ترين محصولات دانش‌بنيان شرکت زردبند می‌توان به عصاره اورتيکا Urtica ZB اشاره کرد که با داشتن فرمولاسيون انحصاری، در درمان سنگ کليه به عنوان دارويی بسيار موثر شناخته می‌شود. مکانيزم اثر خاص عصاره اورتيکا موجب تسکين درد، کوچک شدن و دفع سنگ کليه می‌شود و در کنار آن در بهبود التهاب و عفونت کليه و مجاری ادرار نيز موثر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha