کد خبر: تولید-داخلی-320-قلم-داروی-وابسته-به-خارج-د
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۰:۱۹

دکتر حریرچی گفت: هوشیار باشیم و  با رفتار عقلایی خود تلاش کنیم که دستاوردهای طرح تحول سلامت را حفظ کنیم و اجازه ندهیم خدشه ای به آن وارد شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت  دکتر ایرج حریرچی، قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جشنواره گرامیداشت سومین سال اجرای طرح تحول نظام سلامت در دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکاران اجرای طرح تحول سلامت که بطور شبانه روزی تلاش نمودند، گفت: بطور قطع موفقیت اجرای طرح تحول سلامت به پشتوانه حمایت عالی ترین سطح مقام کشور یعنی مقام معظم رهبری و همچنین سیاستهای کلی سلامت به عنوان  اصلی ترین پشتیبان اجرای طرح میسر شد.

وی در ادامه همچنین از حمایت رییس جمهوری در گردنه های سخت و تلاش های وزیر بهداشت  قدردانی کرد و گفت: دکتر هاشمی به بدنه بهداشت و درمان کشور اعتماد کردند و طرح عظیم تحول سلامت را با تلاش های شبانه روزی و جدیت تمام اجرا کردند.

معاون کل وزارت بهداشت افزود:  تا پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم در سال 92 حدود 350 قلم داروی مورد نیاز کشور از خارج تامین می شد.

وی ادامه داد : با برنامه ریزی وزارت بهداشت و حمایت دولت سلامت محور یازدهم ، اکنون تنها 30 قلم داروی مورد نیاز بیماران از خارج کشور تامین و در اختیار داروخانه ها و مراکز درمانی قرار داده می شود.

معاون وزیر بهداشت گفت : دولت یازدهم با داخلی کردن تولید 320 قلم داروی مورد نیاز کشور ، در این مدت یک میلیارد و 250 میلیون دلار صرفه جویی ارزی به ارمغان آورده است .

افزایش 44 درصدی تولید تجهیزات پزشکی

دکتر حریرچی همچنین از افزایش 44 درصدی تولید داخلی تجهیزات پزشکی در کشور خبر داد .

وی گفت : تا پیش از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید یکهزار و 480 قلم تجهیزات پزشکی در داخل کشور تولید می شد که هم اکنون به 2 هزار و 130 قلم رسیده است .

وی  افزود : علاوه بر افزایش 44 درصدی تولید ، قیمت تجهیزات پزشکی هم در مقایسه با دوره فعالیت قبل 40 درصد نسبت به دولت قبلی کاهش یافته است.

رشد پنج برابر سرانه بیمه روستایی

معاون وزیر بهداشت گفت : در دولت یازدهم سرانه بیمه روستایی از 20 هزار تومان در دولت نهم و دهم به حدود یکصد هزار تومان در دولت یازدهم افزایش یافت .

وی افزود : در این دولت چهار هزار و 100 روستا از داروخانه ، 2 هزار و 700 روستا از آزمایشگاه و یکهزار و 750 روستا از مرکز رادیولوژی برخوردار شدند.

کاهش پرداختی از جیب بیماران به کمتر از 10 درصد

معاون وزیر بهداشت گفت : تا پیش از دولت تدبیر و امید 58 درصد از هزینه درمان از جیب بیماران و خانواده های آنان پرداخت می شد که با اجرای طرح تحول نظام سلامت این پرداختی به کمتر از 10 درصد رسید.

وی افزود : دولت  تاکنون 104 هزار میلیارد تومان برای درمان بیماران از محل طرح تحول نظام سلامت هزینه کرده است.

وی توضیح داد : در مجموع با روی کارآمدن دولت یازدهم 57 هزار میلیارد تومان هزینه درمان را که باید از جیب مردم پرداخت می شد ، دولت تقبل کرد.

دکتر حریرچی گفت : براساس آمار تا پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت حدود سه درصد از جمعیت کشور یعنی هر از هر 33 نفر ، یک نفر به دلیل هزینه های بالا درمانی ، تمام زندگی خود را از دست می داد.

وی افزود : اجرای طرح تحول باعث شده تا هیچ مریضی به دلیل نداشتن هزینه درمان روی زمین نماند و تمام هزینه ها از جیب دولت تامین می شود.

برخوردار شدن 100 درصد ایرانی از دفترچه بیمه

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت : تا قبل از روی کارآمدن دولت یازدهم 12.5 درصد از جمعیت کشور معادل 10 میلیون نفر از داشتن هرگونه دفترچه درمانی بی بهره بودند و این جمعیت در دولت یازدهم زیر چتر بیمه رایگان قرار گرفتند.

وی 13 برابر شدن آمار تخت های بیمارستانی در دولت یازدهم در مقایسه با دولت نهم و دهم را از دیگر دستاوردهای سه و نیم گذشته در زمینه بهداشت و درمان برشمرد.

دکتر حریرچی اظهار داشت : در این دولت تاکنون 23 هزار تخت بیمارستانی در کشور تجهیز شد و این در حالیست که در دولت گذشته در سال یکهزار 300 تخت بیمارستانی تهیه و نصب می شد.

وی گفت که در این دولت یکهزار و 800 تخت ال ای دی زایمان طبیعی ، یک هزار تخت روانپزشکی برای نخستین بار در کشور و 2 هزار و 285 تخت ای سی یو احداث شد.

رشد 40 برابر اعتبارات عمرانی وزارت بهداشت

معاون کل وزیر بهداشت گفت: در دولت یازدهم سالانه هشت هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمرانی ، بهداشتی و درمانی اعتبار اختصاص یافت.

دکتر حریرچی افزود : این درحالیست که در دولت نهم و دهم در سال 200 میلیارد ریال اعتبار برای این بخش اختصاص یافت.

وی در پایان با اشاره به اینکه، برخی افراد مدام در حال انتقاد هستند و از دایره انصاف خارج می شوند، گفت: هوشیار باشیم و با رفتار عقلایی خود تلاش کنیم که دستاوردهای طرح تحول سلامت را حفظ کنیم و اجازه ندهیم خدشه ای به آن وارد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha