کد خبر: تولیدات-ملی-حوزه-فرهنگ،در-تحقق-اقتصاد
۳۰ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۴۱

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره تحقق شعار امسال در مسائل فرهنگی جامعه،گفت: سال گذشته هم با این که اطلاع نداشتیم که حضرت آقا این شعار را برای سال 96 انتخاب خواهند کرد، در روزهای پایانی و جلسات آخر کمیسیون این نکته را تاکید کردیم که باید به خصوص در جشنواره فیلم، نگاهمان به سمت و سوی تولیدات فاخر باشد.

احد آزادی خواه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت در خصوص ، اظهار داشت: ما سال گذشته هم با این که اطلاع نداشتیم که حضرت آقا این شعار را برای سال 96 انتخاب خواهند کرد، در روزهای پایانی و جلسات آخر کمیسیون این نکته را تاکید کردیم که باید به خصوص در جشنواره فیلم، نگاهمان به سمت و سوی تولیدات فاخر باشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی با بیان این که در حوزه هنر نگاهمان به تولیدات داخلی باشد، گفت: رسانه جمعی ما به جای خرید محصولات خارجی و پخش محصولات خارجی از محصولات و تولیدات داخلی شماره الف داخلی استفاده کند. در حوزه گردشگری از ظرفیت های داخلی و معرفی آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری برای گردشگران داخلی و نگهداشت گردشگران داخلی در کشور استفاده کنیم، به عبارتی سوق دادن صنعت گردشگری از صادرات به واردات انجام شود.

آزادی خواه افزود: در حوزه گردشگری ما اعتقاد داریم که به خصوص با شرایطی که اخیرا در ترکیه ایجاد شده است، ما می توانیم آن دسته از هموطنانمان را که صادرات گردشگر بودند یا گردشگر صادراتی بودند را نگه داشت و وارداتی کنیم که این تولید ملی در حوزه فرهنگ می شود. روی این موضوع تاکید داریم و در برنامه ششم در کمیسیون دیده ایم و امسال هم اقدامات انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تولید نوشت افزار داخلی تصریح کرد: در حوزه نوشت افزار و لوازم التحریر طرح ها و الگوهای داخلی و آثار مرتبط با فرهنگ غنی ایران اسلامی حتما مورد تاکید کمیسیون خواهد بود. سال گذشته اقداماتی انجام شد که امسال با توجه به شعار سال، اقدامات تاکیدی بیشتری انجام خواهد شد

این نماینده مجلس به حوزه فیلم نامه نویسی اشاره و خاطنشان کرد: در حوزه فیلم نامه ها، با توجه به ملیت و مذهب ما، فقط نگاهمان به تراژدی های و سوژه های داخلی است. شاهنامه می تواند مملو از فیلم نامه های موثر و جذاب باشد. داستان های قرآنی هم می تواند فیلم نامه شود که همه این ها تولیدات داخلی در حوزه فرهنگ است.

كدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha