کد خبر: تولیت-حرم-امام-حسینعطرح-ترفیع-گنبد-حر
۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۲۱

تولیت حرم مطهر امام حسین(ع) گفت: حضرت آیت الله سیستانی بر حفظ آثار فرهنگی و تاریخی اعتاب مقدسه تاکید دارند و بدین لحاظ اجرای طرح تقلیل ستون ها و ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) اهمیت مضاعف دارد

به گزارش  خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات،  شیخ مهدی کربلایی که در جلسه با رئیس ستاد بازسازی عتبات در کربلا سخن می‌گفت، افزود: قبل از اجرای طرح نگرانی زیادی درخصوص موفقیت اجرای آن بود ولیکن بعد از اجرای موفقیت طرح تقلیل اولین ستون، از توفیق این پروژه بزرگ جهان اسلام اطمینان یافتیم.

وی دعای خیر زائران و مجاوران را به لحاظ اجرای این پروژه و دیگر طرح‌های بازسازی عتبات عالیات توشه راه خادمان و مهندسان ستاد بازسازی عتبات عالیات دانست و افزود: دفتر حضرت آیت الله سیستانی هم به سبب اجرای این پروژه که مقاوم سازی ستون‌های اطراف ضریح، ترفیع گنبد و بازسازی فضای اطراف ضریح را به‌دنبال داشته، خرسند است.

حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات هم با ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه تاکید کرد: این طرح به لطف خداوند و توانمندی اساتید بزرگ همکار ایرانی از مهندسی و طراحی پیچیده و منحصر به فردی برخوردار است که نمونه آن در جهان کم نظیر است.

وی افزود: قبل از اجرای طرح، نمونه آن در ایران اجرا شده و پس از موفقیت، در محل اصلی آن که ستون‌های اطراف ضریح مطهر امام حسین(ع) می‌باشد در حال اجرا ست.

پلارک خاطرنشان کرد: با توجه به دستیابی اساتید ایرانی به این دانش فنی، از این تکنولوژی در مقاوم سازی ستون‌های اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) استفاده خواهد شد.

در ادامه این جلسه، روند اجرای پروژه صحن عقیله بنی‌هاشم(س) بررسی شد و مهندسان و مدیران از پیشرفت آن گزارش دادند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha