کد خبر: توسعه-اکوسیستم-کارآفرینی،-هدف-رویداد
۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۸

دانش، مهارت، توانایی و انگیزه عوامل اصلی در افزایش قابلیت‌های لازم برای کارآفرینی است و بدون توسعه هر یک از این عوامل، روند کارآفرینی و توسعه کسب و کار آنها  با مشکل روبرو خواهد شد و یا باسرعت کمتری پیش خواهد رفت.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، مهندس روزبه شاهرخی ، مشاور کارآفرینی مرکز رشد فناوری سلامت پژوهشگاه ابن سینا، در تعریف  اکوسیستم کارآفرینی گفت: اکوسیستم کارآفرینی مفهوم جدیدی است که سطح بالایی از همکاری،  هم ­افزایی و مشارکت فعالان، بازیگران و تأثیرگذاران در فضای کارآفرینی را در راستای اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد تولید محور مد نظر دارد.

 وی افزود: هر اندازه که این اکوسیستم ، پربارتر و ارزنده­تر باشد منافع جمعی بیشتری حاصل می­شود که همه از آن بهره بیشتری خواهند برد و ما در تلاشیم با برگزاری این رویداد ملی بتو­انیم اکوسیستم کارآفرینی حوزه سلامت را قابل زیست­تر، بهینه­تر و مناسب­تر کنیم.

شاهرخی با اشاره به این‌که یکی از اهداف این رویداد افزایش قابلیت مخاطبان و فن­آوران است، خاطر نشان کرد: دانش، مهارت، توانایی و انگیزه عوامل اصلی در افزایش قابلیت‌های لازم برای کارآفرینی است و بدون توسعه هر یک از این عوامل، روند کارآفرینی و توسعه کسب و کار آنها  با مشکل روبرو خواهد شد و یا باسرعت کمتری پیش خواهد رفت.

 همچنین وی، از مهمترین وجوه تمایز این رویداد را توجه به هر چهار جزء اعلام کرد.

 به گفته شاهرخی، در این رویداد سعی می‌شود مهارت ارائه ایده به سرمایه­گذار، مهارت دفاع از طرح تجاری و تدوین آن ، مهارت مذاکره و مهارت تجاری­سازی فن­آوری­های نوظهور به مخاطبان و فن­آوران آموزش داده شود.

این مشاور کسب و کار همچنین فراهم کردن فضایی برای مذاکره در جهت افزایش توانایی ارتباطی فناوران و ایده پردازان با افراد کلیدی و تأثیرگذار در اکوسیستم کارآفرینی حوزه سلامت مثل مشاوران و مربیان خبره این حوزه، مدیران موفق شرکت­های دانش­بنیان و پژوهشگاه­های موفق، سرمایه­گذاران خطرپذیر و سازمان­های بازار ساز و فن بازارها را از دیگر ویژگی های این رویداد اعلام کرد.

وی افزود: از دیگر اهداف مهم این رویداد برگزاری جشنواره برای افزایش انگیزه مخاطبان و فن­آوران و جلب حمایت­های مالی برای تیم­ها و شرکت­های فن­آور برتر است

وی حمایت مالی صندوق سلامت تا 3 میلیارد تومان ،حمایت مالی صندوق تجهیزات پزشکی از طرح‌های برتر ،حمایت صندوق پرشین دارو البرز و برکت ونچردر سرمایه گذاری روی طرح های برتر در مرحله تجاری سازی و تدوین FS  و BP رایگان برای آنها وحمایت از 3 تیم برتر برای شرکت در دوره های MBA  سلامت مرکز رشد فناوری سلامت ابن سینا به‌صورت رایگان را از دیگر برنامه‌های رویداد برای حمایت از  ایده پردازان و کارآفرینان برشمرد.

دومین رویداد ملی اینوتک سلامت  با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و پژوهشگاه ابن سینا از  19 تا 21 آبان ماه امسال در تهران برگزار می شود.

علاقه مندان می‌توانند برای کسب آگاهی بیشتر  و ثبت نام به سایت این رویداد به آدرس www.inotechsalamat.com  مراجعه کنند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha