کد خبر: توسعه-اقتصاد-سبز،-از-سیاست-های-ابلاغی-ر
۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۱

مدیرکل توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: توسعه اقتصاد سبز به عنوان یک ایده در قالب سیاست‌های حفظ محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

 

زهرا جواهریان مدیرکل توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان محیط زیست، به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت گفت: در همایش شورای راهبردی توسعه پایدار و با حضور مشاور دبیرکل سازمان ملل متحد، از کتاب اهداف توسعه پایدار رونمایی می‌شود.

جواهریان  اظهار داشت: بخشی از ین کتاب مشتمل بر اقداماتی است که طی یک سال گذشته در ایران انجام شده؛ ضمن این‌که اهداف کلان، خرد و شاخص‌های توسعه پایدار در قالب این کتاب نهایی و ترجمه شده است.

 وی همچنین از راه‌اندازی شبکه توسعه پایدار خبر داد و افزود: در قالب این شبکه امکان تبادل اطلاعات با اعضا میسر است.

به گفته وی، اعضای این شبکه سازمان‌ها و NGOها هستند.

این مقام مسؤل یادآور شد: یکی از اهدافی که در سال 2015 به تصویب شبکه جهانی توسعه پایدار رسید، دستیابی به اقتصاد سبز ست؛ بدین معنا که ضمن حفظ محیط زیست به رشد اقتصادی برسیم. البته با توجه به این‌که چند ماهی بیشتر از تصویب این موضوع نمی‌گذرد، هنوز آمار دقیقی از سهم اقتصاد سبز در داخل نداریم و مطالعاتی در دست انجام است.

جواهریان با بیان این‌که امید است در آینده نزدیک از پیشگامان اقتصاد سبز در دنیا باشیم، خاطرنشان کرد: توسعه این مهم به عنوان یک ایده در قالب سیاست‌های حفظ محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

 

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha