کد خبر: توزیع-سالانه-۳-میلیون-و-500-هزار-واحد-خون-ب
۱۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۴۲

سخنگوی سازمان انتقال خون از توزیع سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد خون به مراکز درمانی خبر داد و گفت: بیش از ۵۵ هزار واحد خون در بین مراکز درمانی ارائه دهنده خدمات به بیماران تالاسمی از جمله درمانگاه تالاسمی بزرگسالان توزیع می‌شود.

 

بشیر حاجی‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت  اظهار داشت: در سراسر کشور بیش از 900 مرکز درمانی فعال وجود دارد که از این میان 170 مرکز آن در کلانشهر تهران قرار دارد. این مراکز در طول سال 3 میلیون و 500 هزار واحد خون و فرآورده‌های آن از سازمان انتقال خون دریافت می‌کنند.

وی بیان داشت: به علت ارجاع بیماران غیربومی به تهران به ویژه برای انجام اعمال جراحی پیوند قرار داشتن اکثر مراکز تخصصی و فوق تخصصی خون و آنکولوژی در این کلانشهر و همچنین فعالیت درمانگاه تالاسمی بزرگسالان در تهران روزانه 3 هزار واحد خون و فرآورده از سوی مراکز درمانی از انتقال خون استان تهران درخواست می‌شود.

سخنگوی سازمان انتقال خون اظهار داشت: نزدیک به 20 درصد از خون‌های اهدایی در کشور صرف بیماران تالاسمی می‌شود و بیش از 55 هزار و احد خون در بین مراکز درمانی ارائه دهنده خدمات به بیماران تالاسمی از جمله درمانگاه تالاسمی بزرگسالان توزیع می‌شود.

وی یکی از شاخص‌های مراکز انتقال خون در دنیا را دسترسی آسان و بدون دغدغه اهدا کنندگان به مراکز انتقال خون برشمرد و عنوان کرد: هر چند ایران جزء 5 کشور برتر دنیا در زمینه کیفیت انتقال خون است با این وجود به دلیل گستردگی تهران و کمبود مراکز اهدای خون متناسب با جمعیت و گستردگی این کلانشهر این سازمان برای رسیدن به شاخص مناسب در زمینه ایجاد دسترسی آسان و بدون دغدغه برای اهدا کنندگان هنوز تلاش می‌کنند.

سخنگوی سازمان انتقال خون در پایان گفت: امید است راه‌اندازی 5 مرکز بزرگ اهدای خون در تهران که به همت مجمع خیرین انتقال خون و مشارکت شهرداری تهران، بانک صنعت و معدن و سایر خیرین برای نخستین بار در تاریخ انتقال خون صورت می‌گیرد آغازگر راهی باشد در راستای کم کردن دغدغه‌های اهدا کنندگان و در آینده شاهد باشیم با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین بهترین خدمات را بتوان به این عزیزان ارائه کرد.
41070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha