کد خبر: توزیع-بیش-از-4-میلیارد-ریال-اقلام-امدادی
۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۴۸

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه این جمعیت در اولین لحظات وقوع سیل با اعزام نیروی امدادی به مناطق حادثه دیده، اقدام به کمک به حادثه دیدگان و رها سازی افراد گرفتار در جریان حادثه کرده است، گفت: در سیل اخیر بیش از 4 میلیارد ریال اقلام امدادی در بین حادثه دیدگان سیل اخیر توزیع و بیش از 17 هزار حادثه دیده از خدمات امدادی هلال احمر بهره بردند.

به گزارش خبرگزاري سلامت ، دکتر حسن محمودی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر همواره آماده حوادث غیر مترقبه از جمله سیل بوده و هست، تاکید کرد: جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در اولین لحظات وقوع سیل با اطلاع یافتن از موقعیت‌های سیل زده و حادثه دیده با اعزام نیروی مجرب سیلاب به این نقاط، اقدام به انجام فوریت‌های امدادی و کمک به آسیب دیدگان کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی تصریح کرد: در این عملیات نیروهای متخصص امدادی در قالب تیم‌های سیلاب، آنست، واکنش سریع، امداد هوایی و تیم‌های ارزیابی جهت مشارکت در تخلیه مناطق مسکونی درخطر، توزیع اقلام زیستی و غذایی، برپایی اردوگاه اسکان اضطراری و جست‌وجوی مفقودین مشغول امدادرسانی بودند.

امدادرسانی به بیش از 4 هزار خانوار سیل زده در آذربایجان غربی

وی با اشاره به امدادرسانی به 4 هزار و 38 خانوار شامل 17 هزار و 85 نفر در این عملیات، بیان کرد: در سیل اخیر شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، نقده و میاندوآب، تعداد 349 نفر نیروی انسانی متخصص و نیز 100 خودروی امدادی پیشرفته در حادثه اقدام به امداد رسانی میان حادثه دیدگان کرده اند.

دکتر محمودی با اشاره به اقلام امدادی توزیع شده میان سیل زدگان اعلام کرد: بالغ بر 4 میلیارد و 200 میلیون هزار ریال (بیش از هشتاد تن) اقلام امدادی ضروری شامل چادر، پتو، موکت والور، کنسروجات، روغن، حبوبات برنج، اب معدنی، قند، شکر، نان، خرما، بیسکویت، کلمن اب، گونی، ست بهداشتی، نایلون، ست ظروف میان حادثه دیدگان توزیع شده است.

خسارت به 5 شهر و 69 روستا در سیل اخیر

وی با بیان اینکه شهرستان‌های ارومیه، نقده، محمدیار، اشنویه و میاندوآب متاثر از سیل اخیر بودند، تاکید کرد: خسارت‌های وارده به این شهرستان‌ها شامل تخریب کامل پل‌های ارتباطی میان روستاها، تخریب مزارع و احشام و نیز آبگرفتگی معابر و منازل بود که در مجموع 5 شهر و 69 روستا از سیل اخیر خسارت دیدند.

محمودی با بیان این نکته که نحوه امداد رسانی در شهرها و روستاهای مذکور به دو شکل اعزام بالگرد و ترابری زمینی انجام گرفته است، خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر در سطح شهرستان های ارومیه و نقده با پریایی 5 کمپ اردوگاهی و 170 چادر امدادی هر یک به تفکیک شهرستان ارومیه در روستاهای عربلو، سردرود و بابا رود 100 دستگاه و در شهرستان نقده به تعداد 70 دستگاه چادر برپا کرده است.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی؛ عملیات جست‌وجو و نجات برای پیدا کردن نوجوان ۱۲ ساله اشنویه‌ای که در حال عبور از پل رودخانه «گادار» در جریان سیل مفقود شده بود، ادامه دارد.

گفتنی است؛ طی وقوع سیل اخیر در شهرستان‌های استان آذربایجان غربی، جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان غربی در اولین لحظات وقوع سیل با اعزام نیروی امدادی به مناطق حادثه دیده، اقدام به کمک به حادثه دیدگان و رهاسازی افراد گرفتار در جریان حادثه کرد و تلاش امدادگران و نجاتگران برای کمک و امدارسانی به سیل‌زدگان همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha