کد خبر: توجیهی-برای-عدم-اجرای-پزشک-خانواده-وجو
۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۲۱

عضو کمیسیون بهداشت و درمان، اجرای کامل پزشک خانواده و نظام ارجاع را از نیازهای حوزه سلامت کشور در سال جاری برشمرد.

 

 

دکتر احمد همتی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت اذعان داشت: در سال 95 ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت را شاهد بودیم که تلاش برای رفع نواقص از جمله کامل شدن پوشش بیمه‌ای حاشیه نشین‌ها از نقاط قوت این طرح در سال گذشته به شمار می‌آید.

همتی گفت: در سال جاری می‌بایست پرونده الکترونیک سلامت طبق برنامه ششم توسعه به طور کامل اجرایی شود.

وی با اشاره به اختلاف نظرهای بین وزارتخانه‌های بهداشت و تعاون که منجر به بروز مشکلاتی در مسیر اجرای طرح تحول نظام سلامت شد، یادآور شد: در مجلس حدود هشت هزار میلیارد تومان در قالب اوراق مشارکت مصوب شد تا مشکلات مالی این برنامه رفع گردد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان داشت: به منظور رفع مشکلات در اجرای طرح تحول سلامت، در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شد صندوق‌های تامین اجتماعی از این برنامه جدا شود و پولی که کارگران به عنوان حق بیمه پرداخت می‌کنند در این صندوق‌ها حسابرسی گردد.

انتقال بیمه از دیگر موارد پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه است که همتی بدان اشاره و اظهار داشت: اختلافات بین دو وزارتخانه مذکور با این روند کاهش خواهد یافت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که نیازهای نظام سلامت کشور در سال جاری چیست، خاطرنشان کرد: قوانین مصوب باید به طور کامل اجرایی شود؛ آنچه از قوانین گذشته باقی مانده و در قالب برنامه ششم و بودجه 96 مصوب شده است باید محقق شود که م‌ توان به پزشک خانواده و نظام ارجاع اشاره داشت که در سال اول برنامه ششم می‌بایست به طور کامل اجرایی شود و توجیهی برای عدم اجرا وجود ندارد.

 

کد خبرنگار: 41025

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha