کد خبر: توجه-به-مناطق-محروم-و-کم-برخوردار،-از-بر
۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۱۷

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: توجه به مناطق محروم و کم برخوردار، از برنامه‌های اساسی بیمه سلامت است.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت، ایران، دکتر محمدجواد کبیر در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی بیان داشت: هم‌اکنون ٤٠ میلیون نفر از مردم اقصی نقاط  کشور، تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

وی گفت: این افراد عموما" در حواشی شهرهای کشور سکونت داشته و یا از افراد ضعیف هستند که زیرپوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفتند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران توجه به مناطق محروم و کم برخوردار را از برنامه‌های اساسی سازمان بیمه سلامت ایران عنوان کرد.

دکتر کبیر افزود: لازم است چالش‌ها و مشکلات سلامت با تدابیر ویژه بررسی و برطرف شود و این روحیه در متولیان حوزه سلامت وجود دارد.

وی با اشاره به وجود بدهی‌های بیمه سلامت با موسسات طرف قرارداد گفت: این سازمان تلاش می‌کند تا با دریافت منابع موردنیاز در اسرع وقت مطالبات همه ارائه‌کنندگان خدمات و جامعه پزشکی را پرداخت کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه تاکنون ٤٠ میلیون نفر از مردم کشور جذب بیمه سلامت شده‌اند یادآور شد: در دو سال اخیر، با اجرای طرح نظام سلامت ١١ میلیون نفر به افراد زیرپوشش بیمه سلامت پیوستند.

دکتر کبیر همچنین رویکرد دولت را حرکت به سمت کاهش تصدی‌گری و افزایش مشارکت بخش خصوصی خواند و تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت ایران به این موضوع اهتمام داشته و در این راستا حرکت می‌کند.

وی با اشاره به نگاه بیمه سلامت به استان‌هایی چون خراسان شمالی اظهار کرد: هم‌اکنون حدود ٧٠ درصد از جمعیت این استان، از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند.

گفتنی است در این مراسم، با قدردانی از خدمات دکتر علی آرمیده به پاس تلاش در مسوولیت مدیرکل بیمه سلامت استان، دکتر محسن رعنایی به‌عنوان مدیرکل جدید بیمه سلامت استان خراسان شمالی معرفی شد.

دکتر محسن رعنایی مسوولیت‌های مرکز فوریت‌های پزشکی استان خراسان شمالی و معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha