رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با تاکید بر آنکه تهران، نبض و کلید مهندسی در کشور است، گفت: سازمان های نظام مهندسی یک سازمان تبعی نیست بلکه یک سازمان اصلی است که باید به برجسته ترین نهاد فنی و تخصصی کشور تبدیل شود. تمامی متخصصان مهندسی باید بدانند که سازمان های نظام مهندسی خانه آنهاست.

به گزارش خبرگزاری سلامت ، فرج الله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در مراسم روز مهندس در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی، با تبریک مقام مهندس گفت: امیدوارم همیشه مهندسان ما در کشوری که در حال توسعه است موتور توسعه را روشن نگه دارند. زیرا مهندسان نقش بسیار مهمی در روشن نگه داشتن موتور توسعه دارند. اگرچه همگان به این نقش مهندسان در کشور و توسعه ایمان دارند اما شاید کمتر به آن پرداخته شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اظهار خرسندی از حضور در جمع مهندسان و به ویژه مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران که نزدیک به ۱۰۰ هزار عضو مهندس دارد، گفت: تهران نبض مهندسی کشور و کلید مهندسی کشور است و امکان ندارد که ما هیچگونه تحولی را چه در عرصه مهندسی چه در نظامات مهندسی و چه در شئون مهندسی با این اندازه از حقوق، مداقه و تاثیرگذاری داشته باشیم.

رجبی تصریح کرد: تهران عصاره مهندسی است. مگر می شود در محدوده ای ما بیش از ۱۰۰ هزار مهندس داشته باشیم و بعد فکر کنیم که این تعداد در جریان مهندسی کشور تاثیر ناچیزی دارند، این غیرممکن است.

وی با تاکید بر آنکه مهندسان تهران نقش بسیار مهمی در توسعه کشور دارند، گفت: مهندسان نبض توسعه و آبادانی ایران را در دست دارند و فعالیت های فراوانی با حضور مهندسان در کشور باید محقق شود.

رجبی همچنین با عرض احترام به شهید علی نظری، شهید آتش نشان عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران که متاسفانه در حادثه پلاسکو جان خود را از دست داد و به شهادت رسید، گفت: شهید علی نظری آتش نشان دلیر کشور، آتشی بر دل زد و چراغی بر راه فروخت که یادش همیشه گرامی و راهش پر رهرو باشد. شهید علی نظری نه اولین شهید و نه آخرین شهید عضو سازمان نظام مهندسی خواهد بود. ما در طول دوران انقلاب اسلامی ایران از سنگر مهندسی مسئولیت و تعهد خود را ثابت کردیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشور که مجموعه ای از سازمان های نظام مهندسی کشور و جامعه مهندسی است باید در حوزه توسعه کشور باید مانند درختی تناور، سرسبز و استوار باشد و این نمی شود مگر آنکه بتوانیم جایگاه واقعی را که اعتلای مهندسی است احیا کنیم و برگردانیم.

رجبی افزود: باید بتوانیم سرمایه اجتماعی مهندسی را احیا کنیم و این ممکن نیست مگر اینکه بتوانیم خوب فکر، عمل و کنترل کنیم و پس از آن بتوانیم تولید فکر، تولید محصول مهندسی کنیم و بتوانیم با بدنه سترگ مهندسی، موجودیت و هستی و توانایی خود را به رخ سایر دستگاه ها بنمایانیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر، سازمان های نظام مهندسی ساختمان از ناحیه دستگاه های دیگر تحت فشار هستند، در توضیح دلایل این فشارها به اهمیت و قدرت سازمان های نظام مهندسی که درکل کشور گسترده شده است، تاکید کرد و گفت: این همه فشار به این دلیل است که شما اعضای سازمان نظام مهندسی استان تهران ساختار دارید، بیش از۱۰۰ هزار نفر عضو دارید. تشکیلات، نیرو و قانون دارید و در حدود ۳۰۰ شهر کشور شما پایگاه دارید. هیچ تشکیلات مهندسی و غیرمهندسی و مردم نهادی به این وسعت در کشور نداریم.

رجبی ادامه داد: از نظر برخی، به جای اینکه این درخت تناور را به عنوان یک سرمایه نگاه کنند تصور این است که این یک غولی است که از بطری درآمده است و تلاش می کنند تا این غول را به بطری برگردانند. در حالیکه از دید من اینگونه نیست. سازمان های نظام مهندسی ساختمان کشور، درخت تناور و سترگی است که شاخه ها و میوه های آن هزاران مهندسی هستند که در سراسر کشور گسترده شده اند و کار مهندسی انجام می دهند و حرفه مهندسی را گرامی می دارند.

وی تصریح کرد: حتما در اینجا ورود خواهیم کرد که این درخت سترگ به چشم همگان بیاید و ثابت می کنیم که این غول نیست بلکه درخت تناوری است که با احساس مسئولیت و برنامه ریزی برای فعالیت های جدی آتی مهندسان، توانایی های توسعه و آبادانی را ترسیم می کند.

رجبی گفت: از همه نشست های دور هم باید استفاده کرده، تبادل اطلاعات، تبادل تجربه کرده و حضور خود را به همگان ثابت کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ادامه داد: سازمان های نظام مهندسی یک سازمان تبعی نیست بلکه یک سازمان اصلی است که باید به برجسته ترین نهاد فنی و تخصصی کشور تبدیل شود. تمامی متخصصان مهندسی باید بدانند که سازمان های نظام مهندسی خانه آنهاست. ما باید به جایی برسیم که ما آیین نامه، دستورالعمل و ضابطه بنویسم، ما مهندسان بنویسیم و دیگران ابلاغ کنند. /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha