کد خبر: تنها-راه-رسیدن-به-مرزهای-دانش،-تربیت-تف
۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۴

آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید صبح امروز- سوم مهرماه95- با حضور شهردار تهران، مدیران شهری پایتخت و جمعی از مسؤلان آموزش و پرورش در مجتمع آموزشی متقین در منطقه 12 برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین هفته دفاع مقدس و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی گفت: از اینکه این توفیق نصیب بنده شد که آغاز سال تحصیلی جدید را در اینجا و در جمع شما دختران خوبم و معلمان گرانقدر این مجتمع آموزشی باشم خداوند بزرگ را شاکرم.

وی افزود: مقارن شدن ایام هفته دفاع مقدس که دانشگاهی بزرگ برای تربیت فرزندان کشور در دهه 60 بود با آغاز فصل جدید تعلیم و تربیت تقارن مبارکی است.

قالیباف تاکید کرد: انشالله همه ما از این تقارن این درس را بگیریم که اهمیت نقش تعلیم وتربیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی که مبتنی بر فرهنگ و اعتقاد می باشد، بسیار مهم است.

شهردار تهران با بیان اینکه بدون شک مهمترین هدف و اولویت در نظام اسلامی توجه به نیروی انسانی و رشد وتعالی جامعه است، تصریح کرد: اگر از این موضوع غفلت کرده وموضوعات دیگر را جایگزین آن کنیم قطعا دچار خسران بزرگی خواهیم شد.

قالیباف خاطرنشان کرد : تربیت صحیح زمینه ساز شکوفه سازی، خلاقیت ، مسوولیت پذیری و اثربخشی برای نسل آینده در جامعه ما است.

وی با اشاره به این که توجه به تعلیم و تربیت دانش آموزان در تمامی سطوح باید در اولویت قرار گیرد، افزود: بهترین راه پیشرفت و توسعه توجه به تعلیم وتربیت است.

شهردار پایتخت با بیان اینکه رسیدن به مرزهای دانش در اولویت برنامه های ماست، عنوان کرد : اگر امروز حرکت توسعه  ای ما بر مبنای دانایی محوری و دانش بنیانی است و هدف ما رسیدن به مرزهای دانش است ؛ این خواسته ما جز با این روحیه که تربیت را تفکر محور و توانمند ساز ببینیم محقق نمی شود.

قالیباف با تاکید بر اینکه دولت محترم و همه نهادها وظیفه دارند که در راه گسترش تعلیم وتربیت تمامی امکانات خود را بسیج کنند، گفت: بنده نیز به عنوان یک خدمتگزار در شهرداری تهران به عنوان نهادی غیردولتی یکی از اولویت های خود را توجه به نقش تعلیم و تربیت در جامعه قرار داده ام.

وی افزود: در همین راستا نیز اولویت برنامه های خود را در منطقه 12 ضمن توجه به موضوعات کالبدی توجه به مسائل آموزشی و تربیتی قرار داده ایم.

قالیباف درپایان گفت: با افتخار در خدمت شما دختران و معلمان عزیزدر این منطقه هستیم که انشالله بتوانیم اگر توانی داریم و کمکی از دستمان برمی آید در زمینه های مختلف کمک شما عزیزان باشیم به گونه ای که دغدغه ای جز ارتقای کیفیت درسی نداشته باشید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha