وزیر بهداشت با اشاره به سومین سفر خود به شهرستان دیّر، گفت: خوشحالیم که بعد از 28 سال، بیمارستان امام هادی(ع) این شهرستان در دولت یازدهم افتتاح شد و با احتساب دیّر، تمام شهرستانهای استان بوشهر، دارای بیمارستان شدند.

به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر سید حسن هاشمی صبح امروز در حاشیه افتتاح بیمارستان 56 تختخوابی امام هادی(ع) شهرستان دیّر، اظهار داشت: در خورموج نیز تعداد تخت های بیمارستانی به دو برابر افزایش یافته و طرح توسعه اورژانس و بخش سی تی اسکن بیمارستان زینبیه خورموج نیز به بهره برداری می رسد که امیدواریم باعث افزایش رضایتمندی مردم شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر چگونگی افزایش یا کاهش هزینه های درمانی مردم در دولت یازدهم، گفت: مردم بهتر از هر کسی در این مورد اطلاع دارند و تصدیق می کنند که هزینه های درمانی آنها در دولت یازدهم به شدت کاهش پیدا کرد، 11 میلیون نفر بیمه شدند و مردم مناطق روستایی و شهری در مراجعه به بیمارستانهای دولتی به ترتیب 3 و 6 درصد پرداخت می کنند.

دکتر هاشمی تصریح کرد: در دوران گذشته، هر سال 700 هزار نفر به دلیل هزینه های درمانی، زیرخط فقر می رفتند و حاضر بودند برای درمان، فرش زیرپای خود را بفروشند اما دولت در سه سال گذشته، هزاران میلیارد تومان پرداخت کرد تا مردم از جیب خود پرداخت نکنند.

و وزیر بهداشت تاکید کرد: امیدواریم طرح تحول سلامت با قوت و قدرت در دولت آینده نیز ادامه یابد و مجلس شورای اسلامی نیز همانند سالهای اخیر از آن حمایت کند تا بتوانیم در سالهای آینده، شاهد نظام سلامت کارآمد باشیم.

دکتر هاشمی افزود: در استان بوشهر حدود 171 پروژه بهداشتی و درمانی در حال اجرا است که حدود 80 پروژه تا قبل از پایان دولت به بهره برداری می رسد و باید ابتدا زیرساخت های مورد نیاز ایجاد و سپس پزشک خانواده وارد شهر شود.

وزیر بهداشت یادآور شد: پزشک خانواده در حال حاضر در مناطق روستایی و بخش کوچکی از مناطق حاشیه شهر استان بوشهر مستقر است بنابراین پزشک خانواده حتما باید در مراکز جامع خدمات مستقر شود و خدمات حوزه سلامت نیز به صورت الکترونیکی ارائه شود تا نظام ارجاع، شکل گیرد.

دکتر هاشمی در پایان گفت: در ابتدای مسئولیتم در وزارت بهداشت نیز گفتم که برای شکل گیری کامل نظام ارجاع و پزشک خانواده در کشور به یکی دو دهه زمان نیاز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha