کد خبر: تفاهم‌نامه-راه‌اندازی-پژوهش‌سرای-س
۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۴

تفاهم نامه راه اندازی پژوهش سرای سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی استان کرمان با نظارت بنیاد نخبگان استان کرمان منعقد شد. 

به گزارش  خبرگزاري سلامت به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طی سفر استانی علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی به همراه امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلول های بنیادی معاونت علمی به استان کرمان، تفاهم نامه راه اندازی پژوهش سرای سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی استان کرمان با حمایت ستاد و  نظارت بنیاد نخبگان استان کرمان امضا شد.

این بازدید با هدف بررسی نتایج سفر قبلی و بازدید از 2 پروژه در حال بررسی در کرمان بود.

دلیری در این سفر ضمن بیان دیدگاه­های خود در زمینه ارتقا فرهنگ کارآفرینی در استان کرمان گفت: هدف از برگزاری این رویدادها  و  ایجاد شرکت های دانش بنیان و کمک به اقتصاد کشور است.

وی به ضرورت ایده پردازی و ایجاد انگیزه برای تحریک فارغ التحصیلان به منظور  ورود به عرصه کار‌آفرینی تاکید کرد و افزود: ایجاد فضای رقابتی در میان دانشگاه های مرکز استان و شهرستان ها برای ورود به برنامه های مرکز نوآوری از وظایف پیش روی مرکز نوآوری است.

دلیری در بازدید از مزرعه حیوانات مستقر در استان کرمان نیز به اهمیت تسریع و تسهیل در اجرای پروژه ملی مزرعه حیوانات تاکید کرد و گفت:  نیازمند همکاری همه ی بخش های مرتبط به ویژه اتحاد و همدلی دو دانشگاه و شرکت های دانش بنیان را در این زمینه هستیم.

 

همچنین دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلول های بنیادی معاونت علمی در این سفر خواستار  استمرار جلسات شورای استانی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان جز دانشگاه های خوب و فعال است و برای پیشرفت در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی بسیار مستعد است . اهمیت و ضرورت استفاده از بخش خصوصی ، خیرین و مشارکت صنایع استان و توجه به توانمندی ها و استعداد های دانشجویان ، دانش آموزان در این استان و همچنین در کل در کل کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

حمیدیه با اشاره به برگزاری نخستین المپیاد دانش آموزی در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت:  دانش آموزان در فراگیری دانش نوین زیست شناسی بسیار مستعد هستند که با در نظر گرفتن این مهم ستا توسعه علوم و فناوریهای سلول های بنیادی اقدام به برپایی اولین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی با همکاری نزدیک وزارت آموزش و پرورش و نیز توجه ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دانش آموزان کرد.  

 

بازدید از نخستین  مزرعه حیوانات آزمایشگاهی ایران در استان کرمان

 

بر اساس این گزارش، در این سفر همچنین بازدید از مزرعه حیوانات با حضور علیرضادلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی  ، روسای دانشگاه های علوم پزشکی و شهید باهنر کرمان ، معاونین و اعضای هئیت علمی و اعضای شرکت دانش بنیان  صورت گرفت و از قسمت در حال ساخت پیوند سلول های بنیادی خونساز در بیمارستان افضلی پور بازدید شد. در ادامه سفر حمیدیه و هیات همراه جلسه ای را با مسئولین آموزش و پرورش استان برگزار کردند که در این دیدار معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان و جمعی از دست اندر کاران پژوهشسرا، رئیس بنیاد نخبگان استان حضور داشتند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha