کد خبر: تعیین-سقف-درآمد-پزشکان-کارساز-نیست؛-نح
۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۵۸

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه درآمد پزشکان باید حساب وکتاب داشته باشد، گفت: در همه جای دنیا فردی که درآمد بیشتری دارد باید مالیات بیشتری پرداخت کند درحالی که ما در ایران چنین سیستمی نداریم.

 

به گزارش گروه فضاي مجازي خبرگزاري سلامت به نقل از خانه ملت حسینعلی شهریاری ، درباره تعیین سقف درآمدی برای پزشکان، افزود: عنوان سقف را نباید به کار برد باید اخذ مالیات را به سمتی سوق داد تا هرچه درآمد بیشتر باشد مالیات بیشتری نیز از افراد اخذ شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به نظر می‌رسد نباید درآمد پزشکان بی‌حساب و کتاب باشد؛ در همه جای دنیا افرادی که درآمد بیشتری دارند باید مالیات بیشتری نیز پرداخت کنند درحالی که ما در ایران این سیستم را نداریم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه درآمدهای برخی اقشار در جامعه شفاف نیست به همین جهت سازمان امور مالیاتی نیز قادر به اخذ مالیات نیست، تصریح کرد: باید نسبت به این موضوع برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد تا با شفافیت درآمدها بتوان میزان اخذ مالیات را مشخص کرد.

وی یادآور شد: علاوه بر تعیین مالیات، می توان راهکارهای دیگری نیز برای حساب و کتاب درآمد پزشکان درنظر گرفت؛ اینکه بر اساس چه ساعت کاری فعالیت دارند یا اینکه یک پزشک متخصص، نسبت به رشته تخصصی اش در یک ساعت چه تعداد بیمار را ویزیت می کند، اگر چنین مواردی رعایت شود می‌تواند در شفافیت مالی پزشکان تاثیرگذار باشد.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، گفت: از سویی دیگر تعداد عمل جراحی یک پزشک و توزیع عادلانه عمل‌ها بین پزشکانی که در سیستم فعال هستند می‌تواند جایگزین خوبی برای تعیین سقف درآمدی پزشکان باشد که البته همه این موارد نیازمند نظارت است، موضوعی که اگر به طور جدی صورت گیرد به طور حتم درآمدهای نجومی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری سلامت، چندی پیش رییس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه اعتقادی به تعیین سقف برای درآمد پزشکان نداریم، گفت: پزشکان در شهرستان‌ها و مناطق محروم دو تا سه شیفت در شبانه روز کار می‌کنند و طبیعی است برای ادامه کار و خدمت در این مناطق باید انگیزه مالی برای آنها ایجاد شود./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha