کد خبر: تعیین-تکلیف-خاطیان-توسط-اداره-محیط-زیس
۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۶

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به ارسال اخطاریه به تعدادی از بیمارستان های تولیدکننده زباله های عفونی گفت: در حال حاضر اخطاریه برای بیمارستان هایی که این مجوز را نداشته باشند ارسال شده تا در نهایت توسط اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران تعیین تکلیف شوند.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، حسین جعفری در خصوص اخطار به تعدادی از بیمارستان های تولیدکننده زباله عفونی در تهران اظهار کرد: برابر با قانون مدیریت پسماند مراکزی که باید جمع آوری پسماندهای پزشکی خود را انجام داده و این کار را انجام نمی دهند و قراردادی هم با سازمان مدیریت پسماند ندارند، شناسایی شده اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر اخطاریه برای بیمارستان هایی که این مجوز را نداشته باشند ارسال شده است، گفت: در مرحله بعد نیز این اخطار برای اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران که به عنوان ناظر عالی قانون مدیریت پسماند است، فرستاده شده تا در نهایت از طریق مراجع قضایی اقدام قانونی برای تعطیلی این بیمارستان ها اعمال شود.

وی در خصوص وضعیت زباله های بیمارستانی در کشور اذعان کرد: باتوجه به وضعیت موجود در کشور و مجوزهای صادر شده این مراکز باید زباله های خود را با عقد قرارداد در اختیار سازمان مدیریت پسماند قرار دهند تا به سلول های دفن بهداشتی خاص زباله های بیمارستانی هدایت شود.

جعفری با اشاره به ارسال این اخطاریه ها افزود: فرصتی به این بیمارستان ها داده شده تا اگر نسبت به انعقاد قرارداد با سازمان مدیریت پسماند اقدام نکنند، اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران اقدام قانونی را در این باره اعمال کند.

وی افزود: اینکه بیمارستان ها به وظایف قانونی خود عمل می کنند یا نه، موضوعی است که اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران بر آن نظارت دارد. همچنین مراکز دیگری غیر از بیمارستان ها که زباله های بیمارستانی دارند، باید برای دفن پسماندهای پزشکی و عفونی با سازمان پسماند قرارداد ببندند.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران برای آن دسته از بیمارستان ها و مراکزی که طبق ضوابط عمل نمی کنند شناسایی شده اند که توسط شهرسازی مناطق اخطاریه برایشان ارسال شده تا در نهایت توسط اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران تعیین تکلیف شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha