کد خبر: تعریف-جایزه-پژوهشی-مشترک-به-منظور-انتق
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۴۶

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر  نسبت به همکاری با مرکز آموزش توسعه اتریش و فرانسه اعلام آمادگی کرد و گفت: با توجه به نقش محوری و تجارب ارزنده ای که در سطح منطقه دارد، می تواند نسبت به فعالیت های 3 جانبه مشترک با آن مرکز همت کند.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، جرالد شوپر رییس سازمان صلیب سرخ اتریش، مایک اپرایسینگ معاون دبیرکل صلیب سرخ اتریش و امیلی گولر رییس بخش همکاری های بین المللی صلیب سرخ اتریش در جلسه ای با معاون آموزش، پژوهش و فناوری و رییس مؤسسه آموزش عالی علمی- کاربردی هلال ایران به بحث و گفتگو پرداختند.


دکتر سید حمید جمال الدینی در جلسه بازدید رؤسای صلیب سرخ اتریش، آموزش های هلال احمر را در سه دسته کلی تقسیم بندی کرد و افزود: این مؤسسه با سابقه ای بیست ساله  هم اکنون دارای 34 مرکز آموزشی در سراسر کشور بوده و تعداد 6000 فارغ التحصیل موفق به اخذ مدرک مهارتی دانشگاهی از این مرکز شده اند.


وی همکاری های بین المللی در آموزش را موضوع جدی این معاونت دانست و گفت: اعتقاد ما بر این است که تجارب را باید آموخت و بومی سازی کرد.


معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر  ادامه داد: این توانایی وجود دارد که جمعیت هلال احمر به عنوان نقش واسط، آموزش ها را دریافت کرده و به کشورهای همجوار عرضه کند؛ زیرا زمانی همه در آرامشند که در همه جای دنیا، آرامش برپا باشد.


ایشان پیشنهاد داد: ما می توانیم با همکاری یکدیگر موضوعاتی نظیر نقش سازمان های مردم نهاد، سرفصل های مدیریتی، تاب آوری و... را در چارچوب پروژه های مشترک دنبال کنیم.


علم در خدمت صلح
معاون آموزش، پژوهش و فناوری از برگزاری سمینار منطقه ای «علم در خدمت صلح» طی  چند ماه آینده خبر داد و اظهار کرد: این آمادگی وجود دارد که برای انجام فعالیت های مشترک اقداماتی را در نظر گرفته و نسبت به برنامه ریزی عملیاتی و توسعه آن پیش برویم.


ایشان برگزاری دوره های مشترک آموزش الکترونیک را گزینه مناسبی دانست و گفت: به منظور ترغیب افراد در تعریف پروژه های همکاری مشترک و انتقال تجارب می توان جوایزی را در نظر گرفت و ایران در این زمینه پیش قدم است.


وی میزبانی برگزاری مراسم جایزه صلح توسط صلیب سرخ را آرزوی خود دانست و خاطر نشان کرد اهداء جوایز موجب افزایش اعتماد مردم نسبت به این نوع سازمان ها می شود.

تبدیل مسئولیت پذیری به باور ارزشی
جمال الدینی با اشاره به استفاده از فضای مجازی و IPTV ( اتصال تلویزیون به شبکه اینترنت) در زمینه های مختلف آموزشی هلال احمر اظهار کرد: با توجه به سلایق موجود اولویت ما در امر آموزش بر روی آموزش در فضای مجازی، استفاده از جملات کوتاه، اپلیکیشن ومدلهای جدید است.

وی افزود ما در نظر داریم تا مسئولیت پذیری اجتماعی را به عنوان یک ارزش در بین مردم نهادینه کرده و این موضوع شاید حلقه طلایی در جهش حرکت های مردم نهاد باشد.


رییس سازمان صلیب سرخ اتریش تحت تأثیر قدرت جمعیت هلال احمر ایران
جرالد شوپر، رییس صلیب سرخ اتریش به ارائه توضیحاتی در خصوص موضوعات پژوهشی در صلیب سرخ این کشور پرداخت و گفت: اولین بار است که از بخش های مختلف جمعیت هلال احمر ایران بازدید کرده و تحت تأثیر قدرت و آمادگی آن قرار گرفته است.


ارتقاء جامعه  هدف اصلی صلیب سرخ اتریش
مایک اپرایسینگ، معاون دبیرکل صلیب سرخ اتریش درباره پروژه های پژوهشی با موضوعات تغییرات آب و هوا، کاهش خطرات ناشی از سانحه و غیره مواردی را مطرح کرده و گفت: بین سازمان صلیب سرخ و هلال احمر ایران شباهت هایی وجود دارد که می تواند زمینه ساز همکاری های آتی در انتقال تجارب و اطلاع باشد.


وی سازمان صلیب سرخ این کشور را به عنوان یکی از بزرگترین سازمان های بشردوستانه برشمرد و خاطرنشان کرد: این سازمان برنامه های بسیاری را با هدف ارتقاء جامعه در آینده در نظر گرفته است.


آغاز همکاری های مشترک آموزشی
امیلی گولر، رییس بخش همکاری های بین المللی صلیب سرخ اتریش، مسئله تاب آوری را مورد توجه اتحادیه اروپا برشمرد و افزود: در کشور اتریش شخصی که می خواهد گواهینامه رانندگی دریافت کند باید دوره های کمک های اولیه را بگذراند و این آموزش ها می تواند در فضای مجازی صورت گیرد.


ایشان تمرکز بر آموزش کمک های اولیه ، آموزش های مدیریتی و همچنین آموزش کارکنان و داوطلبان برای افزایش توان آنان را جزء برنامه های آموزشی مراکز و شعب صلیب سرخ اتریش برشمرد و تصریح کرد: در این سازمان مجموعه ای از کارشناسان و پزشکان با همکاری صلیب سرخ فرانسه در خصوص برنامه های توسعه ای فعالیت می کنند.


رییس بخش همکاری های بین المللی صلیب سرخ اتریش، در پاسخ به اعلام آمادگی معاونت آموزش، پژوهش و فناوری همکاری در زمینه ها شبیه سازی، آمادگی در برابر سوانح و... را مفید و مؤثر دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha