کد خبر: تصویب-برنامه-تشخیص-زودهنگام-و-غربالگ
۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۰۶

رییس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت  گفت: برنامه تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان سینه در کارگروه کشوری سرطان سینه بررسی و تصویب شد.

به گزارش خبرگزاري سلامت  به نقل از وبدا دکتر علی قنبری مطلق گفت: دستورالعمل تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان سینه  روز گذشته در کارگروه کشوری سرطان سینه با حضور متخصصین جراح پستان، بهداشت باروری و رادیولوژی، همچین روسای ادارات سرطان و سلامت میانسالان معاونت بهداشت مورد بررسی قرار گرفت و كليات اين برنامه، با پيشنهاد تغييراتي در دستورالعمل پيشنهادي، به تصويب رسيد.

دکتر  قنبری مطلق افزود: سرطان پستان شایعترین سرطان در زنان جهان بوده و ميزان بروز آن در حال افزایش است.

 وی در ادامه افزود: در برنامه تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان پستان ، هدف شناسایی و ثبت بیماران مشکوک به سرطان سینه و ارائه خدمات مناسب در سطوح مختلف بهداشتی درمانی و ساماندهی درمان و مراقبت بیماران است. این برنامه به صورت پایلوت در 4 شهرستان مراغه، شهرضا، بافت و نقده اجرا شده است و در حال بررسي براي توسعه به شهرهاي ديگر است.

 دکترعلی قنبری مطلق در پایان اظهار داشت: مطابق دستورالعمل مصوب کارگروه کشوری، در این برنامه زنان 30 تا 69 سال توسط بهورز يا مراقب سلامت فراخوان شده و به ماما ارجاع داده می شوند. ماما زنان ارجاع شده را از نظر سوابق خانوادگي و فردي همچنين علايم مشكوك سرطان پستان، ارزیابی و سپس معاینه مي كند و در صورت نياز براي انجام اقدامات تكميلي از جمله ماموگرافي، به سطح دو ارجاع می دهد. بررسي ها نشان مي دهد حدود ده درصد افراد نيازمند خدمات تكميلي در سطح دو هستند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha