کد خبر: تصدی‌های-وزارت-بهداشت-به-حداقل-کاهش-ی
۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۹

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: طبق ماده 7 سیاست‌های کلی، تمرکز تولیت نظام سلامت شامل سیاستگذاری‌های اجرایی، برنامه‌ریزی‌های راهبردی و ارزش‌یابی و نظارت باید در وزارت بهداشت باشد.

 

دکتر ایرج حریرچی در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: حال آن که مدیریت منابع سلامت باید از طریق نظام بیمه با محوریت وزارت بهداشت و همکاری سایر مراکز و نهادها باشد، تعیین بسته خدمات جامع بهداشتی درمانی در سطح بیمه‌های پایه و تکمیلی به عهده وزارت بهداشت گذاشته شده و خرید این بسته‌ها باید توسط نظام بیمه ای باشد و باز نظارت موثر تولیت (وزارت بهداشت) است که باید برای اجرای دقیق بسته‌ها انجام شود.

وی تأکید کرد: وزارت بهداشت در شورای عالی بیمه فعلی یک رأی از 9 دارد و ابزار لازم برای اعمال تولیت به معنی حکمرانی خوب و مراقبت‌های سلامت مردم در دسترس نیست و با یک رای از 9 رای نمی‌تواند هدایت لازم را بر عهده بگیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در حقیقت چالش‌های متعددی در این زمینه وجود دارد و با توجه به تغییرات وسیع در ساختار نظام سلامت کشور طی دو سه دهه اخیر، قانون بیمه همگانی که مصوب سال 1374 است تاکنون بازنگری نشده و شورای عالی بیمه هم ساختارش با تکالیف منتصب به آن هماهنگی ندارد. ضمن این‌که بند ب ماده 34 قانون برنامه پنجم توسعه کشور و بند ب ماده 32 قانون برنامه پنجم توسعه مبتنی بر بازنگری شرح وظایف و ترکیب اعضای شواری عالی بیمه هنوز عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت دنبال آن است که نقش تولیت و دفاع از سلامت مردم را بر عهده بگیرد در این راستا باید تصدی‌های وزارت بهداشت به حداقل ممکن کاهش یابد.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha