کد خبر: تشکیل-مجمع-خیرین-و-راه-اندازی-شبکه-کمک-ب
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۵۸

سرپرست داوطلبان جمعیت هلال احمر از تشکیل مجمع خیرین در هلال احمر و راه اندازی شبکه کمک به نیازمندان در این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، رضا اندام ؛ درباره رویکرد سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اظهار کرد: سازمان داوطلبان با هدف کمک به سازمان های مردم نهاد در راستای کمک به نیازمندان به وجود آمده است و مسئولان جمعیت هلال احمر کشور پایه فعالیت این نهاد را از اوایل سال 96 بنیان گذاری کرده اند و با توجه به مصوبه برنامه 5 ساله احکامی را جهت اجرا به سازمان داوطلبان واگذار کرده اند که طبق تکلیف باید انجام پذیرد.

وی افزود: باید گفت رویکردهای این سازمان در برنامه 5 ساله دوم را می توان به 2 بخش مهم تقسیم کرد که به عرصه خیرین می‌توان اشاره کرد که در راستای جلب مشارکت خیرین تلاش می کند.

سرپرست داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: رویکرد دوم این سازمان این است که به سازمان های غیردولتی کمک شود، در واقع سازمان داوطلبان پل ارتباطی بین نیازمندان و افراد توانمند است و ما باید این پل ارتباطی را مستحکم کنیم.

سرپرست سازمان داوطلبان تصریح کرد: به زودی قرار است مجمع خیرین با هدف ساماندهی خیرین راه اندازی شود و به دنبال تنظیم اساسنامه آن هستیم که به زودی این اتفاق مهم رخ می دهد.

وی بیان کرد: همچنین قرار است در راستای جذب کمک های مردمی دو اقدام صورت گیرد، یکی این که کمک های نقدی جمع آوری و دوم کمک های غیر نقدی و معنوی را سازماندهی کنیم.

اندام با اشاره به ساماندهی خیرین به عنوان اهداف سازمان گفت: در این راستا سعی می شود شبکه های مختلفی به منظور کمک رسانی به محرومان و مستضعفان تشکیل شود که هدف و خروجی کار این است که سرمایه های اجتماعی را افزایش دهیم.

سرپرست سازمان داوطلبان تاکیدکرد: دو مولفه نیز در برنامه های سازمان لحاظ می شود و این که مشارکت داوطلبان در امور مربوط به مردم همانند حضور پای صندوق های اخذ آرا است و دوم این که سازماندهی مردم و داوطلبان است.

وی یاد آور شد: امیدوارم که بتوانیم با عملکرد رو به جلو سعی در کمک به خیرین که جزء اهداف این نهاد است را جامه عمل بخشیم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha