کد خبر: تشکیل-شبکه-ملی-خیرین-سرطان-در-کشور-کمک-197
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۸:۰۴

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به تعدد خیریه ها در کشور برای کمک به کاهش رنج و آلام بیماران، گفت: سال گذشته 64 خیریه سرطان در کشور، شبکه ملی خیرین سرطان را تشکیل دادند و برای هماهنگی و اداره بهتر آن، شورای مرکزی این تشکل نیز تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر سید محمد هادی ایازی در آیین افتتاح پروژه های مهم درمانی ارومیه در بیمارستان امید، ضمن تاکید بر اهمیت توجه به نقش حمایتی دولت از خیرین و خیریه ها، اظهار داشت: قانونگذار در سال 64 وزارت بهداشت را مکلف به تشکیل سازمان یا نهاد یا بنیادی برای حمایت از خیریه ها، تسهیل و نظارت بر امور آنها کرده بود اما در دولت یازدهم، ساختاری در این خصوص به همت وزیر بهداشت در این وزارتخانه ایجاد شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته، مردم به یکی از خیریه های سرطان، 197 میلیارد تومان کمک کردند که نشان از توجه ویژه مردم به امور خیریه است.

دکتر ایازی اضافه کرد: خیرین سلامت در سال گذشته، 1500 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های حوزه سلامت، کمک کردند بنابراین اگر از مشارکت مردم در حوزه های مختلف، به نحو مطلوب استفاده شود، بخشی از مشکلات مردم و کشور حل می شود.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت گفت: یکی از بزرگترین پروژه های خیریه حوزه سلامت که بیمارستان 600 تختخوابی تخصصی و فوق تخصصی پیوند بود با حضور رییس جمهور و وزیر بهداشت در شیراز به بهره برداری رسید و برای ساخت و تجهیز آن 488 میلیارد تومان توسط مردم و خیرین، تامین شد.

دکتر ایازی در پایان گفت: دولتی موفق است که در تمام حوزه ها به سراغ مردم برود و وزارت بهداشت به حوزه های سازمان های مردم نهاد، خیریه، مشارکت های بین بخشی، مسئولیت ها و آسیب های اجتماعی در حوزه سلامت، ورود پیدا کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha