کد خبر: تشکیل-ستاد-آسیب‌های-اجتماعی-در-وزارت
۸ تیر ۱۳۹۵، ۹:۱۱

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی به شدت مورد پیگیری قرار دارد، گفت:تشکیل ستاد آسیب‌های اجتماعی در وزارت بهداشت گامی به سوی این مسئله است.

 

سید محمد هادی ایازی در گفتگو با خبرنگاربهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت   در مورد آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌های وزارت بهداشت اظهارداشت: ستاد اسیب‌های اجتماعی در وزارت بهداشت تشکیل شده و خوشبختانه دو جلسه از این کارگروه نیز برگزار شده است.

وی افزود: کارگروه طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی از جمله این کارگروه‌ها بوده که مورد توجه وزارت بهداشت قرار دارد و تلاش می کنیم اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره بر این که آسیب‌های اجتماعی یک شبه به وجود نیامده است، ادامه داد: از انجایی که این آسیب‌ها طی مدت‌های طولانی شکل گرفته حل آن نیز نیازبه زمان دارد.

ایازی با بیان این که شورای اجتماعی کشور نیز تشکیل شده است، افزود: کاهش آسیب‌های اجتماعی به شدت مورد پیگیری قرار دارد و ما نیز این موضوع را جدی دنبال می‌کنیم و ان شاءالله با مجموع اقداماتی که انجام خواهد گرفت بخش زیادی از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: تقویت زیرساخت های حوزه سلامت تنها از راه مشارکت مردمی امکان پذیر است بنابراین ما باید زمینه مشارکت مردم را فراهم کنیم و علیرغم وجود مجمع خیرین سلامت، دانشگاه ها نیز در این حوزه فعال شده اند. خیرین در سال گذشته، یک هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کرده اند.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت با بيان اينک ه بنا داريم تمام اقدامات اين معاونت را در بستر فن آوري اطلاعات انجام دهيم، خاطر نشان کرد: اولين اقدام ما در اين حوزه، راه اندازي سامانه ياس 190 به آدرس YAS190.IR به منظور کمک خيرين به مراکز بهداشتي و درماني بود و در ادامه قصد داريم تا اقدامات و امور سازمان هاي مردم نهاد را نيز در بستر  فن آوري اطلاعات انجام دهيم و در مولفه هاي اجتماعي اثر گذار بر حوزه سلامت نيز چنين سازوکاري را با کمک معاونت بهداشت دنبال خواهيم کرد.

کد خبرنگار41070

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha