معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در بازدید از درمانگاه ولایت این مرکز در نجف اشرف، جزئیات اقدامات هلال احمر برای ارائه خدمات درمانی به زائران در اربعین را تشریح کرد.


به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر علی حیدری با اعلام اینکه جلسه هماهنگی مسئولان ایرانی متولی ارائه خدمات به زائران در اربعین حسینی، فردا برگزار می شود، گفت: هلال احمر ایران جزئیات برنامه های خود برای ارائه خدمات به زائران را در این جلسه تشریح خواهد کرد.


وی با اشاره به اینکه هلال احمر ایران اربعین امسال نیز متولی عملیات امداد و نجات در ایران و عراق و تامین بهداشت در عراق خواهد بود، اظهار کرد: هلال احمر ایران، اربعین امسال در 4 منطقه عماره، شیب، بصره و بدره چهار پایگاه امدادی به همراه تیم امدادی و یک دستگاه آمبولانس، راه اندازی خواهد کرد.


حیدری افزود: به علاوه یک بیمارستان صحرایی در کوت و 6 اتوبوس آمبولانس به ترتیب 2 اتوبوس آمبولانس در حله و در دیوانیه، کربلا، نجف و کوت نیز هر کدام یک اتوبوس آمبولانس مستقر خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه چادرهای امدادی هلال احمر، اربعین امسال بزرگتر و مجهزتر از سال قبل خواهد بود، خاطرنشان کرد: بر این اساس 6 چادر امدادی نیز در مسیرکربلا به نجف در عون، کاظمین و سامرا استقرار خواهد یافت.
به گفته معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر همچنین 2 چادر امدادی در کربلا، یک درمانگاه ضیوف الرحمن و هدی الوالی و در نجف نیز در صحن حضرت زهرا(س) و ثوره العین خدمات امدادی لازم به زائران را در اربعین امسال ارائه خواهند کرد.
وی افزود: همچنین پیش بینی شده است 85 تن دارو و یک هزار و 500 نیروی متخصص پزشکی نیز در اربعین امسال به عتبات اعزام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha