کد خبر: تشدید-نظارت‌های-بهداشتی-در-ماه-رمضان
۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۴

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از تشدید نظارتهای بهداشتی در ماه رمضان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری سلامت جعفر ربیحاوی مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان اظـهار داشت: به منظور حفظ سلامت روزه‌داران و ارتقاء سلامت مواد غذایی و اماکن عمومی، کارشناسان بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان با تشکیل اکیپهای بازرسی در نوبت‌های صبح، عصر و شب (بعد از افطار) در ماه رمضان ضمن بازدید و نظارت بر نحوه عرضه موادغذایی، آموزش‌های لازم در خصوص رعایت بهداشت فردی، بهداشت ابزار و لوازم کار و بهداشت مواد غذایی را به متصدیان و فروشندگان موادغذایی ارائه می‌کنند.

وی افزود: تشدید بازرسی از صنوفی که در این ماه پر‌مشغله هستند نیز در دستور کار قرار گرفته است. مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان رستوران‌ها، آش و حلیم‌پزی‌ها، قنادی‌ها و شیرینی‌پزی‌ها، نانوائی‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی، مراکز عرضه‌کننده قلیان، قهوه‌خانه و چایخانه‌ها در ساعات فعالیت(بعد از اذان مغرب) را صنوف پرمشغله در ماه رمضان معرفی کرد.

وی ادامه داد: نمونه‌برداری از مواد اولیه مثل روغن‌های مصرفی در تهیه زولبیا و بامیه و نیزاقدامات کنترلی در پایش آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی از اولویت‌های این طرح است.

ربیحاوی بیان داشت: با توجه به وجود بیش از 4هزار مرکز و اماکن حساس، به آنها توصیه می‌شود ضمن رعایت کامل اصول بهداشتی، با بازرسان بهداشت محیط نهایت همکاری را داشته باشند و توصیه‌های بهداشتی را سرلوحه کار خود قرار بدهند.

وی گفت: لازم است متصدیان صنوف پرمشغله در عرضه موادغذایی سالم به روزه‌داران‌ نهایت دقت را داشته باشند. همچنین شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرضه موادغذایی مراتب را به شماره تلفن ۱۹۰ اطلاع دهند تا به آن رسیدگی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha