کد خبر: تدوین-ضوابط-و-بازنگری-در-تعریف-،-جایگاه
۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۲۷

دکتر میردهقان از تدوین ضوابط و بازنگری در تعریف ، جایگاه و مسئول فنی موسسات پزشکی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت دکتر سید محمد حسین میردهقان مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت ضمن بیان این خبر گفت: با توجه به جایگاه ویژه مسئول فنی موسسات پزشکی از منظر قوانین و وزارت بهداشت و اهمیت عملکرد نظارتی آنها بر امور فنی موسسات پزشکی با بررسی شرایط موجود و عملکرد زمان حال مسئولین فنی ،ضرورت بازنگری در تعریف،جایگاه،شرح وظایف و مسئولیت های قانونی مسئول فنی موسسات پزشکی مشخص شد و بر همین اساس تدوین ضوابط مسئول فنی موسسات پزشکی با محوریت بیمارستان ،جراحی محدود و درمانگاه با بهره مندی از ظرفیتهای قانونی در دستور کار قرارگرفت.

وی افزود: طی نامه ای به معاونت درمان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی مقرر شد که نظرات کارشناسی خود را همراه با پیشنهاد در قالب محورهای اعلام شده را حداکثر تا 12 تیرماه سال جاری به دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت ارائه کنند.

مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان گفت: از محورهای اعلام شده می توان به در نظرگرفتن یک مسئول فنی واحد به جای مسئولین فنی به ازای هرشیفت ، به نحوی که هر موسسه با یک مسئول فنی فعالیت نماید و مسئولیت امور فنی بیمارستان به او واگذار شود، اشاره کرد.

دکتر میردهقان افزود: در نظر گرفتن قائم مقام مسئول فنی با شرح وظایف مشخص و بدون پروانه با ایفای نقش مسئول فنی در غیاب وی از دیگر محورهای مورد نظر در تدوین ضوابط و بازنگری در تعریف جایگاه و مسئول فنی است.

وی لزوم تدوین شرح وظایف مسئول فنی و قائم مقام مسئول فنی و شرایط عمومی ، اختصاصی و توانمندیهای اولیه احراز جایگاه مسئول فنی و قائم مقام وی به تفکیک موسسات را از دیگر محورهای این بازنگری عنوان کرد.

مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت گف: از دیگر محورهای این بحث توجه به ضرورت وجود مسئول فنی بخش های پاراکلینیک در بیمارستان، جراحی محدود و درمانگاه منطبق با ضوابط مربوطه و یا تجدید نظر در این خصوص همراه با ارائه پیشنهاد و راهکار اجرایی است؛ همچنین مسائل و مشکلات پیرامون عملکرد مسئولین فنی که نیاز به بازنگری دارد نیز جزو این محورها است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha