کد خبر: تدریس-جذاب-یکی-از-راه‌های-پیشگیری-از-ا
۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۰
به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، حبیب‌الله مسعودی فرید معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: همیشه بین آسیب اجتماعی و مشکل اجتماعی اختلاف وجود دارد اما هر دو بخش قابل توجه است. موضوع دیگر حاشیه‌نشینی است که هم‌ردیف اینها نیست ولی شاید جزو عوامل خطر آفرین باشد سال‌ها در این نواحی کار کردم و چون دسترسی مناسب به امکانات در آنجا فراهم نیست می‌تواند بستری برای آسیب باشد. مسعودی فرید درباره خشونت گفت: خشونت مطرود و یک اصل است چه توهین معلم به دانش‌آموزان و چه برعکس، باید در نظام آموزشی شأن معلم را بالا ببریم؛ برنامه آموزش و پرورش برای نهادینه کردن این مفهوم که معلمی‌ شغل انبیاست چیست؟ راهکارهای مدیریت هیجانات و خشونت‌ها چیست؟ روش‌های جذب دانش‌آموزان در مدرسه چیست؟ معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: دستگاه‌های مختلفی در امر پیشگیری نقش دارند، به عنوان مثال هم در دوران بارداری و هم بعد از آن برای مادران باید آموزش‌های ارتقای سلامت روان از سوی وزارت بهداشت ترتیب داده شود؛ نقش رسانه در جریان‌سازی مهارت‌های اجتماعی، بهزیستی در مهدهای کودک و آموزش و پرورش نیز در امر پیشگیری بسیار محوری است. وی با بیان اینکه باید والدین آگاه شوند که فقط جنبه آموزش مهم نیست و باید روی جنبه‌های تربیتی نیز کار کرد، افزود: راهبردی‌ترین دستگاه کشور، آموزش و پرورش است اما هنوز این امر نهادینه نشده است. در بسیاری جوامع دنیا هر کسی نمی‌تواند وارد مدرسه شود و تدریس کند و افراد باهوش، توانمند و خلاق در مدارس و مهدهای کودک به کارگرفته می‌شوند. مسعودی فرید درباره آمار آسیب‌های اجتماعی گفت: خانواده از مهم‌ترین نهادهاست. به نظر می‌آید آنها بسیاری مسئولیت‌هایشان را به بیرون از خانه سپرده و برونسپاری کرده‌اند اما خانواده‌ها باید بیشتر درگیر امر تربیت باشند. از سوی دیگر باید در سیاست‌گذاری کلان تدبیر کنیم و اعتبارات بیشتر به بخش‌های اجتماعی و آموزش اختصاص دهیم و دوم آنکه نابرابری‌ها در جامعه کاهش یابد؛ در توزیع منابع دقت نمی‌شود. در حالی که باید به عنوان مثال اعزام بهترین معلم‌ها برای مناطق حاشیه‌نشین تخصیص یابد و در سایر خدمات نیز باید اینگونه باشد. (فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha